IAlx Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Prøver å spørre her også jeg, noen som vet hva som skjer hvis man ikke står på noen av de tre eksamensforsøkene i et av fagene 4 semester?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Ja, da mister du faget, da. Og må begynne helt på nytt.
L-8 Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Da søker du om å få tatt det enda en gang, ordner seg sikkert!
IAlx Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2012 Ok, men hva skjer med neste semester da? Kan man starte på neste semester?
IAlx Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2012 Førskolelærer.. Greia er at jeg fikk ikke bestått første gang, andre gang møtte jeg ikke opp, og så er siste gang imorgen... Og jeg håper jo at jeg står, meen lurer på hva som skjer hvis jeg ikke gjør det.. Dette er en eksamen fra 2 året, jeg er ferdig med halve 3 året nå, har to fag jeg skal ta neste semester (pga at jeg ble mamma)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Jeg går på høgskole og her er det slik at dersom man stryker på andre forsøk så får man karantene i 6 måneder / 1 år. Skal ikke være skråsikker, men jeg vil tro at dersom du stryker nå så må du vente til neste år med å ta en ny eksamen dersom høgskolen godkjenner et 4.forsøk
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Du får tre sjanser. Dessverre kastet du bort en ved å ikke møte opp, så en søknad om et4. førsøk tror jeg du må se langt etter. Da kreves det dokumentasjon på hvorfor du siter med eksamen eller hvorfor du ikke kunne møte opp gang nr 2. Klarer du det ikke etter 3 ganger, mister du plassen.
IAlx Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2012 Var det jeg regnet med, huff ja.. Da jeg skulle ta den opp 2 gangen hadde jeg akkurat født og var helt utslitt.. men orket ikke å gå til legen Det kan jeg angre på nå.. Men hva skjer videre da? Kan jeg fullføre de to siste fagene? Eller må jeg vente med det til den eksamen er bestått? Og kan jeg ta den opp privat evt. eller må jeg ta opp hele faget?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Altså, det går ikke an å ta noe som privatist på høyere utdannelse. Men du kan ta enkeltemner, dette må du kontakte studiestedet ditt om. Men det beste er vel å satse på å klare det denne gangen?
IAlx Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 6. juni 2012 Jeg satser jo på det meeeen jeg tenker alltid negativt.. liker å være forbredt på det værste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå