Gå til innhold

når rier kommer før KS dato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen som måtte føde vaginalt til tross for innvilget planlagt KS , fordi rier kom før ..?

Fikk beskjed at hvis jeg skulle få rier før KS dagen, skulle bare ringe og si fra, så tar de KS der og da. Det på Ahus . Nå er det bare en dag igjen , så det er jo ganske usannsynlig, men fortsatt mulig, og jeg går med liten tanke hva hvis osv.. sikkert fordi gubben var bortreist en dag, så jeg hadde ingen lyst til å gå gjennom alt dette alene.

Men er det noen som har opplevd noe sånn, eller måtte krangle seg til å få KS fordi fødsel begynte før bestemt dato ? Tenker at de er jo gode grunner til at folk får det innvilget, så de kan vel ikke bare nekte det fordi det passer dårlig midt på natten eller noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke noen nekter å ta ks bare fordi det er på natta, eller pga rier..sist gikk vannet mitt uka før planlagt ks kl.22 på kvelden, og litt før midnatt kom lillegutt ut med "hastesnitt" :)

Er spent på denne gang, jeg skal ha ks på mandag, men kjenner mye symptomer på at noe kansje er på gang her igjen...

vært fint å få opplevd ett planlagt ks for en gangs skyld...

Skrevet

Det skal nok gode grunner til for at du ikke får KS når det er innvilget.

Når du kommer inn med rier så klargjør de operasjonsalen.

Og det er gunstig for barnet at du har rier i forkant av et KS uansett :)

Jeg tro nok at du skulle vært veldig uheldig for ikke å ha fått KS, da måtte det vært at det overhodet ikke var kapasitet og de så at du faktisk kunneføde vaginalt.. Altså hvis det er snakk om flere der inne med katastrofeKS hvor det står om liv. Men det er ikke ofte det skjer. Så ikke tenk på det :)

Masse lykke til på den store dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...