fjell og fjord Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Står foran valget nå: Heltid- 1. bare 40 min å kjøre 2.må være der hver dag( får ikke følge dattra m på skulen, flette håret kle fint på henne og være oppdatert om skulen, får ikke lage middag heime i 3 år!!! og mannen liker å skjee seg når jeg er borte) 3. bare 3 år 4.ikke mulighet å tjene litt penger ved siden av Deltid 1. Kjøre 2.5 -3 timer avhengig av ferge 2.bare 2 ganger i uke + en studiedag( får følge med på skulen og middager 3 dage i uke), 70% innsats 3.4 år 4 mulighet å tjene litt ved siden av Noen klokke som har litt råd? dattra er pappa jente så vi jobber hard får at jeg skal ha mer tid med henne for at det var 50/50. hvis jeg blir mye borte ka det kan føre til då? det å være mye vekk fra familien er synes jeg helt forferdelig. selv om vil være fortest mulig ferdig med utdanningen
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Ville valgt heltid. Blir fortere ferdig. Å flette hÅret og Å kle henne fint er absolutt ikke nødvendig. Hun er ingen dukke. Og Å holde seg oppdatert med skolen klarer man fint selv om man studerer eller jobber pÅ heltid. Og du har helt sikkert ikke fulle dager hver dag sÅ du vil nok rekke Å lage en eller annen middag, om det er viktig. SÅ om dere ikke er avhengig av at du jober vedsiden av sÅ ville jeg helt klart valgt Å studere pÅ heltid.
multitasking Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Tror du må føle på dette selv. Ett år ekstra kan bety at du får mer tid hjemme med mann og barn. Mens 3år kan bety mindre tid der og da, men bedre og mer i det lengre løp. Vi har gjort det motsatt her nå i 4år. Små barn hjemme og min mann har vært MASSE borte. Ungene er klart mer knyttet til meg nå, men så snart han begynte å være mer hjemme igjen endret det seg gradvis. Jeg tro jeg ville valgt heltid pga av å være ferdig 1år tidligere. 3år går fort. Og så lenge du har en mann som er grei og stiller opp når du ikke kan, støtter deg og hjelper deg så godt han kan tror jeg du klarer det helt fint. Men du må føle på dette selv som sakt. Bare du vet hvordan det blir for deg å være mye borte. Masse lykke til uansett!
nasse nøffen Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 hei, jeg ville valgt deltid. det går jeg selv... vi er bare på skolen 1 uke i mnd. perfekt når man har barn. jeg har 2 barn, og 78 %jobb, ved siden av studiene. sykepleier
Gjest peacock Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Synes det hørtes ut som en lang kjøretur 2-3 ganger i uken ved deltidsstudiet, jeg! Ville så avgjort valgt nærmeste skolen, studert fulltid og jobbet litt ekstra på sommeren (for skolen har jo lang sommerferie!). Tror ikke du taper så mye på det sammenlagt siden du får jobbet et år fulltid med utdanning i bagasjen (der du ellers skulle gått på skole), og å kunne fokusere 100 % på studiene er gull verdt. 3 år går fort, og semestrene er jo ikke så veldig lange. Det er ikke så mange skoledager i året når man regner etter, så du får jo tid sammen med datteren din i ferier og i eksamensperiodene :-) Lykke til!
lille sprelle Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Jeg ville valgt den løsningen som gir mest tid med barnet i våken tilstand uansett belastning for deg. Det er bare noen få år de er så avhengige av oss voksne før verden begynner å dreie seg om mye mer enn det.
fjell og fjord Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2012 må si i tilleg at jenta er veldig knyttet til faren allrede, for han er fling med unger vet du, morsom og leken..., samtidig så tror jeg han kommer til å fortelle meg lite om skolen for han er ikke så pratsom så da blir jeg uten noen detaljer og uten å møte foreldre til andre barn som jeg kjenner fra bhg veldig vanskelig dette takk for svar på heltid studium blir det vel bare ungdommer uten familier og jeg er ikke 20 år lenge når jeg er ferdig så er hun så stor at vil bare være med venner..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Jeg må si at jeg skjønner ikke helt for det å kjøre i 40 min. og å være på jobb i 6-7 timer hver dag er det mange som gjør uten at det går utover barna. Og som student vil du aldri ha fulle dager uansett. Jeg er student og vi har obligatorisk oppmøte, men vi har fulle dager (dvs. fra 08:30 - 15:15) maks 2 dager i uka. Ellers har vi 3 timer og 4 timer + 2 studiedager i uka. Det er faktisk et luksusliv selv om man må lese endel på egenhånd Jeg er alene med barn og det er ikke noe problem. Nå har jeg ikke så lang kjørevei, men der jeg bodde før hadde jeg det og det gikk fint. Kan også nevne at i klassen jeg går i er vi alt fra 18 år til 40 år. Og man studerer ikke i utgangspunktet for å skaffe seg venner + at man må ikke glemme at de som kommer rett ut av videregående har endel kunnskap som vi eldre har glemt og jeg har hatt stort utbytte av å feks. være på gruppe med de yngre studentene. Vær litt positiv, dersom du vil studere da, og så skal se at det går veldig bra
Tullsjura Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Jeg må si at jeg skjønner ikke helt for det å kjøre i 40 min. og å være på jobb i 6-7 timer hver dag er det mange som gjør uten at det går utover barna. Og som student vil du aldri ha fulle dager uansett. Jeg er student og vi har obligatorisk oppmøte, men vi har fulle dager (dvs. fra 08:30 - 15:15) maks 2 dager i uka. Ellers har vi 3 timer og 4 timer + 2 studiedager i uka. Det er faktisk et luksusliv selv om man må lese endel på egenhånd Jeg er alene med barn og det er ikke noe problem. Nå har jeg ikke så lang kjørevei, men der jeg bodde før hadde jeg det og det gikk fint. Kan også nevne at i klassen jeg går i er vi alt fra 18 år til 40 år. Og man studerer ikke i utgangspunktet for å skaffe seg venner + at man må ikke glemme at de som kommer rett ut av videregående har endel kunnskap som vi eldre har glemt og jeg har hatt stort utbytte av å feks. være på gruppe med de yngre studentene. Vær litt positiv, dersom du vil studere da, og så skal se at det går veldig bra Må si meg helt enig! Jeg er ferdig med 1.året som sykepleier (heltid). Har to små barn i barnehagealder. Selv om det er heltid har vi korte dager, flere studiedager. Passer oss kjempefint. Jeg har god tid på å lage middag etter at jeg har hentet barna i barnehagen. De gangene jeg kjenner det er hektisk å være småbarnsmor og student er ca 14dager før eksamen.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Helt klart heltid, det er alltid litt studiedager her og der. Jeg hadde ca. 35 min kjørevei til skolen. To små barn, er mye bedre enn å jobbe 100%.
fjell og fjord Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2012 takk for mange svar:-) nå fikk jeg et hop på kortere dager og lesedager:-) det ville hjelpe veldig om jeg fikk lov å gå på fulle dager 15 min tidligere (15.45) for det går en ferge kl 16.00 tror dere at det er mulig å få lov til? er det sant at det er lov å ha 20% fravær inkludert sykdom?
fjell og fjord Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2012 ellers neste ferge er kl.16.30 da kjemmer man hjem så mye senere...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 "er det sant at det er lov å ha 20% fravær inkludert sykdom?" Vi har det slik ved høgskolen der jeg går. Det er totalt 5 dager i hvert semester.
Bustehue Skrevet 8. juni 2012 #14 Skrevet 8. juni 2012 Hva slags studie er det som har undervisning hver dag fra 8-16? Det lurer jeg på.. Har studert nå i fem år og har enda ikke hatt en eneste dag som har vært så lang, tror jeg. Er fulltidsstudent, har et barn på to år og bruker 45-60 min til skolen. Jeg har tid til å lage middag, leke med guttungen, være med på dugnad og på fritidsaktiviteter. Det er helt sikkert ikke noe problem å stikke litt før for å rekke en tidligere ferge, de skriver nok ikke 15 min fravær..
fjell og fjord Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #15 Skrevet 8. juni 2012 det er forskulelærer jeg mente å skrive et håp takk for alle tips:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå