Gå til innhold

Student og gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så babysyk!! Både jeg og mannen. Saken er den at jeg begynner å studere til høsten, og da blir jeg værende sykepleierstudent i tre år. Nå er junior tre, og vi vil ikke ha alt for mange år mellom barna.. Er det dumt å planlegge nr 2 nå, eller er det en løsning å ta en pause under studiet? Tenker da både på økonomi og eventuelle problemer med å fullføre skolen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare sagt kjør på! Du får fødselsstipend fra lånekassen, et års permisjon fra studie og garantert jobb når du er ferdig:) Den fleksibiliteten man har som student er også svært lukrativ når man har små barn og man lærer seg raskt til å disponere tiden og evnen til¨å lese effektivt når man barna er i seng! Har selv tatt en seks års lang utdannelse ved universitetet med småttiser og syns det fungerte kjempefint. Lykke til!

Skrevet

Takk, det var det svaret jeg håpet på! hehe;-)

Det er rart hvordan kroppen sier i fra, at Nå er jeg klar for en liten en til! <3

Skrevet

Nja, hehe, det er ikke sååå lenge siden jeg ble ferdig som sosionomstudent. Jeg har to barn, og det var et beinhardt studie!!! Jeg er sjeleglad jeg ikke hadde en baby opp i det hele ;)

Men, jeg er ingen skolegeni, om du er det, slipper pugge og lese ting hundre ganger så blir det kanskje lettere for deg ennn for meg?

Skrevet

Jeg og er nettopp ferdig på sosinomdtudiet og har ei jente på 1,5 år. gikk kjempe fint!!! Korte dager på skolen, og leste/skrev etter at hun var lagt. jobbet og noen kvelder. Du får penger av lånekassen i studietiden. tilsvarende beløpet du har i stipend og lån. dersom mannen din tjener lite kan du få mer utbetalt = forsørgerstipend. Jeg jobbet deltid mens jeg gikk gravid. det var godt med de ekstra kronene i permisjonstiden.

Det blir mye lesing på kveldene når en skal prioritere familien først. Venner og egentid (trening i mitt tilfelle) ble det mindre tid til. det er et valg man tar, og en blir veldig effektiv og strukturert :)

Skrevet

I permisjonstiden skulle det stå. Ikke studietiden, selvom du får jo da og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...