Gå til innhold

Stokke vogn og asiatere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare undrer, jeg har i det siste lagt merke til at det stort sett bare er asiatere som har den vogna i hvertfall i Oslo.

Hvorfor det?

Merke?

At den er dyr?

(Kan det være at de ikke er kjent med klimaet her? Jeg mener det må jo være verdens mest upraktiske vogn på vinteren....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje for de tørr å kjøpe noe som ser annerledes ut enn de vanlige typiske vognene som TFK, Emmaljunga og Simo.

Næh, vet ikke.. Du får spørre de da..

Er jo mulig at de er turister, og at stokke vognen er perfekt i hjembyen deres det der er varmt, masse folk og liten plass..

Skrevet

Det har jeg lurt på også. Og alle de "innvandrerdamene" som sleper rundt på upraktiske triller i snø og blest. De har nok bare ikke tradisjon for bruk av barnevogn på samme måte som vi har.

I vinter undret jeg meg stadig over en dame i nabolaget her som dyttet og dro en type paraplytrille i mange centimeter med snø. Dag ut og dag inn. Mens jeg raste forbi med min stødige Brio happy som ingenting.

Skrevet

Jeg har tenkt at veldig mange på Oslo vest har asiatiske praktikanter som drassser rundt på denne upraktiske vognen. Traff en praktikant som hadde en slik på trilletur arrangert av DNT Oslo, og det var ikke en turvogn iallefall ;)

Skrevet

Jeg synes det virker som om det er flest østeuropeiske innvandrere som har den jeg... Men sikkert noe med designet som gjør at de velger den. At den ser litt fancy (harry) ut?

Etniske nordmenn trasker vel mer rundt i ulendt terreng, og velger således vogn deretter...

• 1 måned senere...
Skrevet

Ser dette er en gammel tråd, men hiver inn et svar alikevel:-)

Har akkurat flyttet til Asia, og Stokke er absolutt "statusvognen over alle" her:-) Ser de på hver eneste gate!

Skrevet

Såpass. :) Ja men da var jo ikke observasjonen helt på jordet da. :)

hi

Skrevet

Da har jeg gått med denne BH-en i to dager, og kan si at den sitter veldig godt på. Ikke ubehag noen plass. Jeg bruker vanligvis 75rundt, og bestilte også nå 75 rundt, og den sitter godt på ytterste stillet. Siden jeg bestilte en cup større en jeg bruker til vanlig så er den ganske passelig nå, og der er plass til ammeinnlegg uten problem. Mulig det vil bli litt trangt om jeg skal ha skjell og slikt også under når melken kommer, da burde jeg nok gå opp enda en størrelse. Eller egentlig tror jeg det da vil være nok å slakke litt på skuderstroppene.

Har bestemt meg for å bestille en til, da usikker om jeg skal gå opp enda en størrelse eller ikke.. Er litt redd det blir for stort.. =)

En kjempegod amme BH som absolutt er verdt de ca 100 kr jeg betalte..

Fordi stokkevognene er høystatus i store deler av Asia! Mange ungjenter der starter tidlig å spare til sin første barnevogn faktisk;)

Skrevet

Haha, hvor kom den quizen fra???? Ikke så erfaren bruker gitt;)

Skrevet

Stresslessen som vi syns er Harry er også statussymbol og koster flesk der!:)

Skrevet
Da har jeg gått med denne BH-en i to dager, og kan si at den sitter veldig godt på. Ikke ubehag noen plass. Jeg bruker vanligvis 75rundt, og bestilte også nå 75 rundt, og den sitter godt på ytterste stillet. Siden jeg bestilte en cup større en jeg bruker til vanlig så er den ganske passelig nå, og der er plass til ammeinnlegg uten problem. Mulig det vil bli litt trangt om jeg skal ha skjell og slikt også under når melken kommer, da burde jeg nok gå opp enda en størrelse. Eller egentlig tror jeg det da vil være nok å slakke litt på skuderstroppene. Har bestemt meg for å bestille en til, da usikker om jeg skal gå opp enda en størrelse eller ikke.. Er litt redd det blir for stort.. =) En kjempegod amme BH som absolutt er verdt de ca 100 kr jeg betalte..
Fordi stokkevognene er høystatus i store deler av Asia! Mange ungjenter der starter tidlig å spare til sin første barnevogn faktisk;)

Hvordan i alle dager ble mitt BH- innlegg sitert her inne?? hehehehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...