Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Er 22+1 i dag, og har den siste uka fått vondt i lyske, hofter, halebein osv.. Jeg antar jo at dette er bekkenløsning (hadde litt tendenser i mitt første svangerskap også, men ikke så ille og ikke så tidlig..), men er litt usikker på hva jeg skal gjøre.. Bør jeg ta en ekstra kontroll hos legen? eller bør jeg bare ta det med ro, gjøre minst mulig av det som gjør det verre (sitte lenge av gangen, gå veldig mye, gå fort med lange skritt osv..), og eventuelt snakke med jobben om muligheter for litt tilpasning (hjemmekontor, ny bedre stol osv..) For det er vel ikke noe å gjøre med bekkenløsning uansett? Men det er kanskje lurt å ha snakket med legen om det, slik at det er notert i journalen hvis det skulle bli verre...??
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Vet ikke hvor du bor, men sjekk ut BekkOpp.no, de kan masse om dette og har kurs og informasjon du kan ha nytte av.
Moden mamma til 3 :) Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Ta det opp med legen din og få henvisning til fysioterapeut! Vet mange sverger til andre behandlingsformer, manuell terapeut, kiropraktor osv... Jeg har slitt med bekkenet omtrent siden uke 20, går til fysio-behandling 2-3 ganger per uke (er sykmeldt) og synes dette holder smertene noenlunde i sjakk. Noen steder kan man også få bassengtrening, men der er det ofte ventelister
TPK Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Fysioterapi! Og tilrettelegging på jobben. Be jobben dokumentere dette skriftlig, så dere har det klart i tilfelle du blir sykemeldt senere i sv.skapet. ( i forhold til NAV)
Lettie Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Du kan også bestille time direkte hos feks kiropraktor, MT, osv. De knekker deg opp og stiller diagnose. Fysio er vel mer forebygging/smertelindring (?). Jeg har hatt én behandling hos kiropraktor og det tok det verste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå