Gå til innhold

Noen som egentlig skjønner denne uke-tellinga?


MammaBrum

Anbefalte innlegg

Tirsdag for en uke siden var jeg på ultralyd og fikk da vite at jeg var 11+3 med termin 15.des. I går, altså nøyaktig en uke senere var jeg på første kontroll hos fastlegen, og ut i fra samme termindato skrev hun at jeg var 12+5!

Hva skjer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forstått det sånn at det er to terminhjul ute og går. Og at de to avviker med to dager. Noen leger bruker den ene og noen den andre. Har skjønt det sånn at de i Bergen f.eks. bruker den som færrest bruker. Prøvde å finne linken til den artikkelen jeg leste om det, men husker ikke hvor det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer jo noe. Tror jeg bare lar dem skrive hva de vil til en hver tid - det spiller jo strengt tatt ingen rolle :) Så regner jeg i hele uker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist er det termindatoen du får på ultralyd som blir den gjeldende. Særlig i forhold til hvor lenge du går på overtid og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke meg :) Er prøverør, fikk beskjed ved forrige graviditet at da gjelder menstermin selv etter ultralyd. Ikke at det var mer enn et par dager til eller fra uansett, jeg husker ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har også termin d. 15. Des. Er også gravid med prøverør.

 

Har aldrig vært tvivl om min termin dato. Er idag, lørdag, 13 +0.

 

Fikk taget egg ut d. 22. Marts og tilbake d. 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk aldri noen termin fra legen min, så jeg slo opp i ei bok vi har og kom frem til 16. Så skulle jeg legge inn her at jeg var gravid og da fikk jeg 14. (Eller var det omvendt?) Og siden jeg fikk to forskjellige så ble jeg jo litt nyskjerrig og prøvde flere kalkulatorer - og fikk enten 14. eller 16. på alle sammen. Så da ul i uke 11 sa 15. bestemte vi oss for å bruke den datoen. Og likevel greier ikke legene å bli enige om hvor langt på vei jeg er, så jeg tenker at jeg runder hele uka i helga, og begynner telling på mandag - det er jo uansett en grei dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...