Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Nok ett spørsmål om hormonspiral.. Jeg kjenner ikke trådene, satt den inn i oktober 2011 etter fødsel i juli. Planen er å ha den i 4 år til, trenger jeg da å reise til legen for å sjekke den i og med jeg ikke kjenner trådene?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Jeg kjente aldri trådene på min, hadde den i tre år. Det var likevel ikke noe problem for legen overhode å fjerne den når jeg tok den før forsøk på ny graviditet. Ble gravid tre pp etter uttak. Iflg gynekologen min har jeg en dyp skjede, og noe bakovervendt livmor. Dette gjør at trådene er vanskeligere å kjenne. Kan hende gjelder det samme hos deg?
Bonanza Skrevet 6. juni 2012 #3 Skrevet 6. juni 2012 Hei: sånn egentlig skal man sjekke at spiralen sitter riktig 1 gang pr år. Så da kan du like gjerne ta en sjekk nå. Jeg kjente heller ikke trådene (og gikk ikke til årlig kontroll :-@), og da den dagen kom at jeg skulle ha den ut så ble det mye greier. Fastlegen klarte det ikke, spesialisten klarte det ikke,,og det endte i narkose på sykehuset for å ta den ut. Det hender at trådene blir klippet for korte, som i mitt tilfelle. Det som jeg syntes var mest kjedelig var at da jeg ønsket å starte prøvingen på en unge til, så hadde jeg en spiral der som jeg måtte vente i månedsvis for å få ut....
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Hei: sånn egentlig skal man sjekke at spiralen sitter riktig 1 gang pr år. Så da kan du like gjerne ta en sjekk nå. Jeg kjente heller ikke trådene (og gikk ikke til årlig kontroll :-@), og da den dagen kom at jeg skulle ha den ut så ble det mye greier. Fastlegen klarte det ikke, spesialisten klarte det ikke,,og det endte i narkose på sykehuset for å ta den ut. Det hender at trådene blir klippet for korte, som i mitt tilfelle. Det som jeg syntes var mest kjedelig var at da jeg ønsket å starte prøvingen på en unge til, så hadde jeg en spiral der som jeg måtte vente i månedsvis for å få ut.... Huff, hørtes ikke godt ut. Det er sikkert lurt å sjekke ja. Jeg sjekket aldri min på de tre årene jeg hadde den. Men jeg klippet aldri trådene heller. Legen anbefalte å ha trådene i full lengde, nettopp fordi det var lettere å ta den ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå