Gå til innhold

Jeg orker ikke å mase mere nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 4.mnd og samboeren min, barnets far, gir meg så sinnsykt lite oppmerksomhet, kos og nærhet at det holder på, eller har vel, rabla for meg.. Har prøvd å snakke om det til han, gråte, hyle, skrike, men det virker ikke som det når inn til han..

er kjempelei meg hver dag og har litt lyst til å flytte ut, men klarer ikke forlate han nå som en baby er på vei, og herregud som jeg elsker han, men det er liksom ikke nok når jeg har det sånn HVER dag :S eller?

jeg søker hans oppmerksomhet og koser nesten hver gang jeg kan, mens han heller sjelden.., og jeg føler a han stadig kaster meg bort..

han spiller 6t ps3 så å si hver dag, og vi har kompisen hans, slentrende i sofaen til enhver tid(han bor hos oss) og jeg føler at jeg aldri får den alenetiden jeg trenger med han.. hvilket som gjør meg utrolig frustrert og ender ofte i slamring med dører, latterlig barnslig oppførsel og verre ting.

jeg blir så sinnsykt destruktiv av alt dette og depper hele tiden, har jo ikke lyst å gå fra han men er det virkelig det som må til?

hva skal jeg gjøre? rådvill............

vet jo at han elsker meg, hater tanken på at jeg skal sitte der med han om ett år fra nå og fortsatt være så lei, men samtidig gir jeg jo ikke så lett opp,

men tenker at kanskje jeg burdte ha den kjærlighetssorgen nå, så er vi ferdig med det?

hva skal man gjøre liksom, har aldri hatt det slik med en mann i hele mitt liv :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde kastet den ps3'en ut vinduet.

Du er nok litt ekstra hormonell nå og har ekstra behov for nærhet og kos. Å ikke bli møtt med forståelse, og heller avvisning, for slike behov er utrolig sårt. Kanskje du må sette deg ned med han å forklare i klartekst hvordan ståa er? Si til han at du tenker på å avslutte hele greia, fordi det gjør vondt. Forresten så kan jeg garantere deg at du ikke har det sånn om er år for da er du opptatt med et nydelig lite nurk som trenger deg :)

Skrevet

Kast ut kompisen og ps3'en! Går ikke an å spille 6 t hver dag!!

Skrevet

En mann som spiller PS3 6 timer daglig og driter i kjerringa, er ikke klar for å bli far eller familiemann. Jeg hadde kasta ut gubben sammen med kompisen og PS3, etter å ha gitt ham frist på 14 dager på å skjerpe seg, hvis han fortsatte på samme måte.

Skrevet

Slapp av...Du er gravid... Det er normalt å ha slike følelser når man er gravid. Ikke nødvendigvis noe galt med mannen (men synes jo han spiller mye ps3...) Det blir nok bedre etterhvert. Dere får snakke sammen og fortell han det du føler. Be han lese noe om de gravides følelsesliv i en bok kanskje :) Helt normalt ha slike utbrudd altså når man venter... Jeg var også sånn med nr. 1, men nr. 2 er jeg tryggere på meg selv og forholdet har kommet til et høyere nivå så jeg føler ikke at jeg trenger så mye bekreftelse fra han nå lenger. Dessuten er vi så konsentert på barnet vårt at mine følelser kommer i andre rekke rett og slett. Men altså, helt normalt å ha det sånn der...

Men høres utrolig slitsomt ut å ha en kompis boende hos seg. Hadde tørna fullstendig....

Skrevet

Min mann var over snittet opptatt av world of worcraft en periode. Dette var før barn, men da tålmodigheten min rant ut fikk han velge; meg eller data!

Data er hans store hobby, men jeg var ikke interessert i å kun se på nakken hans resten av livet. Nå (etter barn) har vi en avtale; vi har to treningskvelder hver i uka, og hva han gjør hjemme mens jeg er ute, det er opp til ham!

Hva med å komme til et kompromiss som kan fungere for dere begge?! Og for all del, sørg for alenetid, UTEN kompisen på slep til enhver tid. Det er vel en midlertidig løsning at han bor på sofaen deres?!

Skrevet

Jeg hadde virkelig gjort klar bane;

1) Kompisen får flytte, evt du og typen får skaffe eget sted og bo

2) Virkelig satt hardt mot hardt, nappa ut kabelen av ps3 når han spilte og sagt; meg eller ps3

3) Bedt han om å lukke opp øyene, han skal bli far og må starte å bli ansvarsfull NÅ

4) Gitt han ultimatum; At dere skal jobbe for dette BEGGE to ellers så blir du alenemor

Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan la ps3 bli så mye mer viktig. Her vet mannen at etter leggetid kan han spille om han vil, for jeg nekter å være den eneste som aktiviserer babyen, leker, rydder, vasker osv.. Er mer enn nok å gjøre og om jeg skal se på en mann spille så mange timer ila dagen så kan jeg heller være alene..

Takk gud så er ikke min slik!

Skrevet

Høres ut som du venter barn med en 17-åring....

Det er ikke så uvanlig at menn ikke er så opptatt av svangerskapet, ihvertfall ikke før de har vært på ultralyd og sett barnet. De har kanskje litt kalde føtter, tenker en del og lurer på hva i alle dager de har begitt seg ut på osv. Men slike ting går seg til.

Det du må få gjort noe med er kompisen, hvorfor bor han hos dere? Han må jo finne seg noe eget, nytter ikke å bo i kollektiv når man skal ha barn og bli en familie.

Så må dere snakke sammen om den spillingen, om han er 7-8 timer på jobb, og spiller 6 timer på tv-spill, da er det ikke mange timer igjen av døgnet til å være pappa på! Han må jo begrense seg.

Du er ikke mammaen hans, så at du skal begynne setter regler for hvor lenge han skal spille osv blir for dumt, det kommer til å ødelegg forholdet deres. Men du må definitivt snakke med han om dette, han må jo se det selv og skjønne at han grenser til spillegal. Du får nevne terapi mot spillegalskap for han så kanskje han våkner litt, er ikke normalt å bruke 6 timer i døgnet på spilling.

Skrevet

Slapp av...Du er gravid... Det er normalt å ha slike følelser når man er gravid. Ikke nødvendigvis noe galt med mannen (men synes jo han spiller mye ps3...) Det blir nok bedre etterhvert. Dere får snakke sammen og fortell han det du føler. Be han lese noe om de gravides følelsesliv i en bok kanskje smile.png Helt normalt ha slike utbrudd altså når man venter... Jeg var også sånn med nr. 1, men nr. 2 er jeg tryggere på meg selv og forholdet har kommet til et høyere nivå så jeg føler ikke at jeg trenger så mye bekreftelse fra han nå lenger. Dessuten er vi så konsentert på barnet vårt at mine følelser kommer i andre rekke rett og slett. Men altså, helt normalt å ha det sånn der...

Men høres utrolig slitsomt ut å ha en kompis boende hos seg. Hadde tørna fullstendig....

"Det blir nok bedre etterhvert". Vet du hva, det tror jeg ikke, altså. Spiller han PS flere timer om dagen nå kommer han sikkert til å spille MINST like mye etter å ha blitt far.

Kaste ut PS'en blir kanskje litt i ivrigste laget (den er vel hans?), men kompisen kan du kvitte deg med uten dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...