Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 min stemor og far når det gjelder valg av navn til babyen? Vil gjerne oppkalle min lille etter min mor som døde når jeg var 6 år gammel. Men jeg fikk en stemor kort tid etter og ble glad i henne og kalte henne mamma og vi har idag et noen lunde godt forhold. Har ikke noe bra forhold til far da han fullstendig lukket seg og bygget en mur imellom oss og snakket aldri om min mor. Jeg føler at det kanskje riper i gamle sår om de får treffe min lille og kommer i situasjoner etter hvert hvor de må bruke navnet hennes og at det vil smake rart å si det navnet siden de vet at jeg har oppkalt henne etter min mor og jeg har helt ærlig aldri hørt min mor sitt navn komme ut av munnen til min far eller stemor siden de ble gift. Nå bor vi ganske langt fra hverandre så det er ikke daglige besøk, mer heller et par ganger i året om det engang. hva syns dere? er det muligens det samme som å like et navn og finne ut senere at eksen til mannen din het det? eller o\noe i den duren?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Jeg hadde tatt hensyn til hvilket navn jeg ville at barnet skulle hatt. Synes det er fint jeg å bruke navnet som moren din hadde! :-)
Gjest Heartbroken Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Det syns jeg absolutt ikke du trenger å ta hensyn til! Det er din mamma sitt navn og jeg vil tro de fleste vil synes det er rørende at du kaller opp jenta si etter henne som ikke fikk oppleve å bli mormor. Gjør som du vil og ikke bry deg om ev reaksjoner. Ditt barn-ditt valg (og mannen din selvsagt )
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Pøh, bruk det. Du husker din mor med kjærlighet. Hvorfor skal du ikke kunne kalle opp barnet etter bestmoren? Det er da en vakker ting å gjøre. Om de to voksne har vondt for å si navnet til en død person høyt, og det 20 år etterpå, så er det jo ikke ditt problem.
2 hjertegull :) Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Jeg er generelt veldig glad i oppkalling, da jeg selv er oppkalt og synes det er veldig fint å være det. Så hadde jeg vært i din situasjon, så hadde jeg garantert tatt mammas navn til barnet mitt, om det var et navn jeg likte da Hvis jeg får en gutt, så blir det oppkalling etter pappa, selv om han lever i beste velgående og vi har et godt forhold Mammas navn er ikke et jeg liker godt nok til å sette på barnet mitt, men hadde hun vært død, så hadde nok saken stilt seg anderledes.. Lykke til med valget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå