Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Her har det gått over all forventning! Vi er ikke heelt i mål enda. Han bruker fremdeles bleie om natten, men har veldig få uhell på dagtid. Han hadde et lite uhell tidligere i dag fordi jeg knota litt med knytingen på buksa, og det dermed ikke gikk fort nok. Men, før det er det flere dager siden uhell!! Jeg synes han er så flink Jeg trodde det skulle være ukesvis med masse tissevask og bæsj alle veier i hele huset.. men sånn har det ikke vært til nå ihvertfall. Det er bare to uker siden han begynte med underbukser!! Han har vel alt i alt hatt kanskje fem uhell hjemme og i bhg tilsammen, men flere når han har vært hos besteforeldre (det er jo ikke så rart) Hvordan har det vært hos dere?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 1 problemfri, 1 ,ed litt tissevask i noen uker og 1 som hadde store problemer og var ikke tørr før i skolealder. Alle med samme "opplæring".
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Her ble det bare to tisseuhell med et års mellomrom etter siste bleien gikk i søpla. Kjempeheldig, men tror ikke vi som foreldre kan ta æren. Eneste æren isåfall, må være at vi ventet til barnet var klar for bleieslutt istedet for å påtvinge en slutt. Barnet var nesten 3 år. Krysser fingrene for at nestemann blir like enkel, men har mine tvil..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Her har det også gått kjempefint. Vi har ventet til barna selv var klare for det (rett før tre år på begge), og kan ikke huske uhell.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Kan vel si at det har gått over all forventning her. Har hatt 2 tisseuhell på dagen og 2 på natta. Vi jobber fortsatt litt med det å bæsje på da. Vil gjerne ha på bleie da. Skal sies at vi har forberedt til bleieslutt over laaang tid. Har tisset på do lenge, når vi har spurt om han må. Ikke hver gang han har villet da. En dag kom han bare selv og fortalte at han måtte tisse, og etter det kastet vi bleia. Blir 3 år om et par måneder. Trodde at det skulle bli masse uhell til å begynne med jeg, men som sagt så har det gått veldig bra.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 Her har det vært helt uten problemer. De sluttet begge med bleie litt etter de var 2 år. Sommer så da benyttet vi oss avsjangsen. Kjøpte truser og sa at nå er vi ferdig med bleie, og slik ble det. Ingen bleie dag eller natt. Hadde potter litt forskjellige steder til å begynne med, slik at de rekker potta den første tiden. I senga har jeg lagt tisselaken slik at skulle det bli uhell er det ikke en stor sak. Men de har aldri blitt brukt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #7 Skrevet 6. juni 2012 Nr en var veldig flink, sluttet da han var tre år og det gikk veldig greit. Men fortsatt å skvette litt i buksa inneimellom, nesten daglig i perioder, over ett år etter bleieslutt. Nr to sluttet omtrent på toårsdagen og var tørr nærmeste på dagen. Hvertfall på uken Veldig sjeldent problemer senere, og ikke sånn som med nr en, der det rett som det var kom tiss i trusa.
Squirrel79 Skrevet 6. juni 2012 #8 Skrevet 6. juni 2012 Vi tok av bleia ved 3 år og 2 mnd. Første dagen var det 7 uhell, andre dagen var det 2 uhell og tredje dagen ingen. Etter en uke sa han selv når han måtte på do, og det har gått greit siden. Vært noen uhell i barnehagen når de er ute hele dagen, og det er litt for gøy å leke. Men det går lenger og lenger mellom uhellene, så det er bra. Om natta har vi ikke slutta ennå, og venter nok en liten stund til med det.
Mamma_til_2 Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 her var det og helt problemfritt, ventet til hun var "klar" og tok det i en langhelg fra bhg, hun var 3 år og jeg husker jeg sa til henne en dag"vet du mamma har glemt og kjøpe bleier" hun tok det med et smil og sa men da må jeg tisse på do husker og at vi laget en tisse-sang for at tisset skulle komme, hun er litt utålmodig av seg. har faktisk aldrig hatt et eneste uhell eneste var at hun ikke bæsja på over en uke, men plutselig måtte hun og når hun fant ut at det ikke var skummelt og bæsje på do så gjorde hun det hvær dag håper det går like greit med nr2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå