Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Gutten min er 3,5 år og det er vel på tide å slutte med bleie nå.han bruker truse innimellom men så vil han plutselig bruke bleie igjen.bruke stort sett bare bleie.skal jeg bare bestemme en dag at nå skal han ikke bruke bleie mer.?Det er vel vanlig i starten å bruke truse om dagen og bleie om natten?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Forbered barnet på bleie slutt. Snakk om det og gjør det til noe positivt og tøft. Ta av bleien og forvent uhell. Ikke bli sint når uhell skjer. Skryt mye når han tisser og bæsjer på do eller potte.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Men det er vel vanlig å bruke bleie om natten en periode og truse om dagen?eller slutte med bleie med en gang?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 I mitt hode er 3,5 år svært sent. Det blir jo da å skulle omvende en hel programmering som har foregått i snart 4 år. Vi har begynt når barna kan sitte. De har bæsjet i do fra 1 år og tørr når de var 2 år. Vi har brukt potte like naturlig som håndvask og tannpuss. Først morgen og kveld, så ved bæsjing og så har vi tatt av bleien nærmeste førstkommende sommer. Det var unnagjort på en langhelg. Masse skryt og masse rutine. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå