Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Har sykdomsangst.. Går nå og venter på svar på en celleprøve, og holder på å dø av angst! Jeg frykter at den vil vise at jeg har utviklet livmorhalskreft (selv om jeg ikke har noen symptomer). Det er snart to år siden jeg tok prøve sist. Men jeg har hatt kjønnsvorter, og da skal man vel egentlig ta celleprøve hvert år??
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Det sies at 90 % av alle endringer går over av seg selv i løpet av to år. Hvis de oppdager endringer i cellene dine så betyr jo heller ikke det at de har blitt til kreft! Ikke bekymre deg, for mest sansynlig så er det ikke noe, og om du har celleendringer så er det også størst sjanse for at disse er ufarlige. Ikke ta sorgene på forskudd!!! Jeg tok celleprøve før jul, og da greide jeg ikke å huske sist jeg gjorde det.... sikkert minst 10 år siden (ja, jeg vet, jeg vet....)... men det var ingen endringer hos meg. Jeg har en alder hvor risikoen kanskje øker litt og i tillegg arvelighet i tillegg... Ikke bruk energi på å være redd, sjansene for at det er noe farlig er veldig, veldig liten!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Det sies at 90 % av alle endringer går over av seg selv i løpet av to år. Hvis de oppdager endringer i cellene dine så betyr jo heller ikke det at de har blitt til kreft! Ikke bekymre deg, for mest sansynlig så er det ikke noe, og om du har celleendringer så er det også størst sjanse for at disse er ufarlige. Ikke ta sorgene på forskudd!!! Jeg tok celleprøve før jul, og da greide jeg ikke å huske sist jeg gjorde det.... sikkert minst 10 år siden (ja, jeg vet, jeg vet....)... men det var ingen endringer hos meg. Jeg har en alder hvor risikoen kanskje øker litt og i tillegg arvelighet i tillegg... Ikke bruk energi på å være redd, sjansene for at det er noe farlig er veldig, veldig liten!! ..og om det skulle være noe, trenger det ikke være undergang. Jeg fikk livmorhalskreft, var gjennom en operasjon. Fikk ny runde med kreft og ny operasjon. Alt gikk bra og jeg har født to flotte barn etter dette :-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Etter en celleprøve for noen år siden fikk jeg brev i posten om at der var forandringer, og jeg måtte ta ny prøve etter et halvt år. Jeg ble så jævlig redd! Tenkte at nå hadde jeg kreft og skulle dø... Hadde det vært alvorlig, så hadde de ringt og bedt meg komme å ta ny kontrollprøve med det samme, men det kunne jo ikke jeg vite, jeg var sikker på at jeg skulle dø. Så jeg synes egentlig rutinene rundt dette burde vært skjerpet inn på et vis. Enten at de ringer uansett, for å ha mulighet til å forklare, eller skriver et bedre formulert brev, "på norsk", som vi vanlig dødlige faktisk kan forstå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå