Gå til innhold

Termin nå og mannen er skikkelig forkjølet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er rutinene rundt dette? er det upopulært å komme forkjølet på barsel/fødeavdelingen? også hørt at man skal holde spedbarn unna syke mennesker...

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Med første ungen var jeg syk ved fødselen, første jeg gjorde når ungen kom opp til meg, var å nyse han i ansiktet og besvime :-/

Han var syk i 2 uker, men ikke så ille, hadde mindre feber første 2 dagene, og resten var bare snørring og hosting.

Samboeren var forkjølet under sist fødsel, han fikk utdelt munnbind, og streng beskjed om ekstra håndhygjene når han tok i ungen. Han var med på fødselen.

Skrevet

Samboeren min var skikkelig forkjøla med feber når jeg fødte og var ingen som sa noe på det. Han var jo også innom sykehuset hver dag til vi reiste hjem. Babyen ble heller ikke syk.

Skrevet

Åhhhh, var forsiktig. Min jente ble smittet av noen pÅ barsel av et forskjølelsesvirus "CMV" Cytomegalovirus, og dette gjorde henne ekstremt syk, slo ut cellene i leveren hennes, hun mÅtte ha cellegift og var kjempesyk i 3 mnd. Ettervirkningene av dette har trolig medført at hun ikke vokser som hun skal og mÅ ha veksthormoner. Vet at dette er et ekstremtilfelle, men for meg vil aldrig et "vanlig virus" være noe som er bare bare lenger. Og ihvertfall ikke for spedbarn. Ta forhÅndsregler, vask hendene nøye og bruk munnbind sÅ lenge han er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...