Marsipanmor Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Er det egentlig noen forskjell å feste base til bilstol med bilens belte eller isofix? fant et tilbud på babysete med base, men basen festes med beltet.. vi har isofix i bilen.. spm er om jeg skal slå til på tilbudet, eller kjøpe stol som faktisk har isofixbase...
Icerus Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Vi hadde base uten isofix forrige gang. denne var vidunderlig. Eneste var at du måtte løfte beltet opp i et feste på baksiden av ryggen på setet hver gang. men det kan det være du må på isobasene også, det vet jeg ikke Eneste jeg kan si er at jeg anbefaler heller å ha base enn ikke. Det er utrolig stor forskjell
Marsipanmor Skrevet 6. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2012 Base skal vi ha, er ikke det jeg er usikker på.. spm er om det er forskjell på å feste basen med isofix eller bilens belter..
tre håpefulle Skrevet 6. juni 2012 #4 Skrevet 6. juni 2012 Isofix er vel det de mener er det aller sikreste og mest stabilt i en kolisjon.. Både med tanke på at det er mindre feilmarginer og muligheter for å feste den feil. Og det ikke er mulig å "komme borti" beltefestet og at den ligger løst, slik som hos beltebasene... (ikke at jeg tror det skjer så ofte da..) Jeg har isofix i bilen denne gangen, og kjøper derfor med isofix.. De to tidligere gangene så hadde jeg ikke isofix i bilen, så da ble det festet med belte... Jeg kjøpte nettopp Britax babysafe pluss SHR II som er best i test, inkludert isofixbase for 2499kr.. Jeg handlet noe ekstra slik at det kom på 3000kr totalt, da slapp jeg porto på 177kr.. Føler jeg gjorde et godt kjøp. Se her: http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=495868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå