Gå til innhold

insp: hadde dere klart dere dersom dere skilte lag? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there done that ;)

Jeg har blitt mye mer selvstendig enn jeg på forhånd trodde. Jeg og frøkna er ikke rike på penger, men vi har det flott på alle andre måter :) Vi har så vi klarer oss.

Skrevet

Svaret blir omtrent det samme som i den andre tråden;

"Økonomisk ja, praktisk- stort sett. Måtte tatt lappen og sannsynligvis bytta jobb."

Hadde nok hatt lettere for takle et brudd rent psykisk, enn at mannen min dØde..

Skrevet

Ja, men måtte nok flyttet til en mindre leilighet. Litt av praktiske årsaker og, for jeg er ikke handy når det kommer til vedlikehold. :P

Hadde klart meg, men måtte jo ha endret livstil og fått et mindre budsjett. Man merker jo at man plutselig mangler 30000 i mnd..

Burde kanskje stramme inn pengebruken. Hadde vært spennende om vi klarte oss feks på en lønn sammen.. Kan jo lett skje at man må det i en periode selv om man er 2, og ikke alltid man kan eller burde ta av sparepengene.

Skrevet

hvordan hadde det blitt like lett økonomisk? de fleste der svarer at de klarer seg pga forsikring og da vil de være gjeldsfrie...

Skrevet

Jeg har prøvd og vet at det gikk. Men vi fant tilbake til hverandre igjen :)

Jeg hadde fått veldig dårlig inntekt/økonomi etter kort tid siden jeg har brukt noe av stønadstiden mtp overgangsstønad og nå holder jeg akkurat på å søke om aap pga dårlig helse. Hadde jo blitt mer slitsomt å være alene med dem også nå når helsen min er dårligere enn den var da.

Skrevet

Like lett, sa jeg ikke noe om. Men jeg ville klart meg fint økonomisk likevel.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, har prøvd det, og syns mange ting er adskillig lettere uten mann!

Når konflikter er daglig del av hverdagen, er det ekstremt energikrevende. Den energien man får "til overs" ved at konfliktene er ute av livet, kan man omsette i masse bra ting!

Og i det praktiske og økonomiske gikk det over all forventning. Menn bruker jo penger de også, ikke bare tjener dem.

Skrevet

Hadde blitt rentebetjening av bliglånet, og smal hans, men skulle vel gått på et vis.

Gjest Antarctica
Skrevet

(Nå må det sies at jeg tenker dette i forhold til en konkret mann - ikke i forhold til min nåværende samboer. Han er en stor hjelp og gir mer enn han tar fra meg, så det ville jo være et tap om han gikk. Men den skilsmissen jeg opplevde for 3 år siden, etterlot meg med gevinst. Menneskelig, i alle fall.)

Skrevet

Ja, vi hadde klart oss, men jeg hadde måttet flytte. Kanskje måtte barna ha delt soverom, men de dør ikke av det;-) Det hadde nok blitt trangt, fordi jeg har lavlønnsyrke, men har flexitid og jobber ikke skift, så jeg kunne beholdt jobben.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Ikke økonomisk hvertfall. Er dessuten kronisk syk og trenger innimellom hjelp i hverdagen.

Alt går jo om man må, men barna ville nok merket stor forskjell og måttet gitt slipp på/klart seg uten mye

Skrevet

Hadde vi skillt lag hadde vi ikke hatt noe annet valg enn å klare oss :) Har økonomi nok til å beholde både leiligheta og bilen, men hadde nok vært avhengig av barnebidrag for å få det til å gå rundt.

Har ikke vært gjennom noe brudd med bf, så vet faktisk ikke hvordan det ville blitt i praksis. Er heldigvis veldig selvstendid, så hadde ikke blitt så veldig mye nytt med betaling av regninger, montere møbler ol!

Man får til det man vi!

Skrevet

Har klart meg aldeles strålende både mht jobb, bolig og unger. Har nå større hus enn eksen :)

Skrevet

Måtte nok flytte fra felleshus, men min personlige egenkapital i huset er på ca 1 500 000 + at jeg står som ene eier på hus nr 2 verdi ca 3 000 000. Dette huset ligger et stykke unna, men hvis jeg selger alt, kan jeg kjøpe et hus gjeldfritt for kr 4 500 000, og noe lån kan jeg sikkert få med normalt høy inntekt, 100% stilling og master utdannelse.

Men klart hverdagen ville være anderledes enn når vi er to om utgiftene, men klare meg ville jeg.

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg klart meg. Mindre hus, 1 bil, ingen hytte og ingen båt.

Hadde antagelig flyttet i blokkleilighet og sluppet vedlikehold ;)

Skrevet

Vet ikke hva "u/t" betyr men svarer likevel...

Hadde klart meg men økonomien hadde fått en skikkelig knekk! Vet ikke hva slags bolig jeg hadde hatt råd til for etter deling hadde jeg nok satt igjen med rundt 600.000 og får ikke særlig høyt lån på min typiske kvinneyrke-inntekt. Hadde håpt å kunne bo nærme jobb/bhg da jeg ikke ville ha råd til bil.

Vet at vi ville ha delt 50/50 ift tid med barn så hadde jo ikke fått noe barnebidrag.

Nå jobber jeg redusert pga barna og har ønske om å fortsette med det en stund men tviler på at jeg ville hatt råd til det -det måtte vært hvis far var enig og "sponset" meg ift til dette.

Skrevet

Hadde klart meg, men hadde vært litt bekymret i forhold til barnefordeling. Tror nok ikke vi uten videre hadde vært enige med en gang...

Skrevet

Jepp. Klart meg en gang før etter at jeg dro fra eksen, i ukjent område uten venner eller slekt, nettopp begynt i min første jobb og null egenkapital til noe som helst. Når DET har ordnet seg, klarer jeg ihvertfall meg hvis det hadde skjedd nå (håper ikke det da, men man vet aldri), siden jeg har fast jobb med god lønn og innarbeidede rutiner når det gjelder barna. Når det gjelder praktiske ting, har dette aldri vært noe problem siden jeg er nysgjerrig av meg og liker utfordringer og å prøve nye ting.

Så ja, jeg hadde klart meg utmerket godt praktisk og økonomisk. Følelsesmessig hadde det vært utrolig kaos, og jeg hadde blitt deprimert. Mistrives STERKT som singel og alene, er nok et forholdsmenneske jeg.

Skrevet

Tror de fleste som bor i norge ville "klart seg". Men jeg ville ikke likt det! Hadde sikkert fått en god del penger i skilsmisseoppgjøret men jeg hadde blitt nødt til å finne jobb, og haddde fått en begynnerlønn på ca 500 000, så med 3 barn hadde ting vært litt trangt!

Skrevet

Tror de fleste som bor i norge ville "klart seg". Men jeg ville ikke likt det! Hadde sikkert fått en god del penger i skilsmisseoppgjøret men jeg hadde blitt nødt til å finne jobb, og haddde fått en begynnerlønn på ca 500 000, så med 3 barn hadde ting vært litt trangt!

Skrevet

Måtte ha flyttet, men ja. En setter tæring etter næring.

Jeg er syk, men dere om dere er friske nå. TEGN UFØR FORSIKRING. EN VET ALDRI NåR OG OM DU ER NESTE UT !!!!

Hadde ikke jeg tegnet forsikring hadde jeg sittet mye værre i det Økonomisk.

Men ja, jeg hadde bolig fØr "det smallt", men ikke barn. Selv ved redusert inntekt, klarte jeg meg.

Nå koser jeg meg med mann og barn : )

Skrevet

500 000, 3 barn og litt trangt økonomisk? Nei, du vet tydeligvis ikke hva det vil si å ha det trangt økonomisk...

Skrevet

500 000, 3 barn og litt trangt økonomisk? Nei, du vet tydeligvis ikke hva det vil si å ha det trangt økonomisk...

Hehe, tenkte det samme jeg. Hvor mye utgifter man skal ha, er det palass midt i Oslo sentrum og en Bentley eller? Jeg levde helt fint på 420 000 i året med 2 barn og uten barnebidrag i flere måneder på grunn av NAV-surr. Har aldri opplevd at det var trangt på noen måte. Men det har kanskje noe å gjøre med at jeg har vokst opp i en lutfattig familie der "trangt" betydde å velge mellom å ha pålegg på brød eller ny truse i stedet for den gamle med hull i?

Skrevet

Trangt i forhold til nå... Hadde ikke hatt råd til å beholde huset, og har en del studielån. Og jeg bor ikke langt unna oslo, så boligprisene er ganske høye her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...