Gå til innhold

Mathandel: Kjøper dere mye på salg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere prisbevisste, eller handler dere det dere vil og synes dere mååå ha?

Jeg kan med handa på hjertet si at det er i alle fall 8 år siden jeg kjøpte kjøttdeig til fullpris. Hamstrer når det er på salg til 19.90 og slikt.

Kjøper store kvanta om det er mat som kan fryses eller lagres som er på salg. Vi har ikke overflod av penger, så det er mye av grunnen til at vi gjør det slik.

Dette er ikke ment som en *å jeg er så flink*-tråd, men jeg lurer på hva dere andre gjør. Virker nemlig som jeg er den eneste i vennegjengen som gjør dette konsekvent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper på salg, samtidig som jeg kjøper dyrere ting om jeg virkelig vil ha det. :) Handler ofte mye billig på Obs når de har tilbud, men kan fint gå på meny for å kjøpe noe godt kjøtt..

Kjøper ikke billig bare for å kjøpe heller, men kjøper det om jeg virkelig vil ha det og vet at det blir brukt.

Skrevet

Jeg hørte nylig en tale i kirka, og damen sa; "Dere går ikke inn på Rema1000 og kjøper den maten som er på tilbud bare fordi den er på tilbud, iallfall håper jeg ikke det...!"

Følte meg litt truffet av den, for dersom jeg ser varer på Obs som snart går ut på dato og er satt ned til 50%, tenker jeg "For en strålende mulighet!"

Har fått prøvd ut mange spennende retter på den måten, som jeg ellers ville vært for gjerrig til å kjøpe. F.eks. hadde vi en hel lammestek en gang, med nydelig krydder.

Skrevet

Vi kjøper billige varer og tilbudsvarer konsekvent. Men handler masse frukt og grønnsaker, prøver å følge litt sesong og lave priser, men akkurat der føler jeg vi kan "sløse" med god samvittighet innimellom...

Skrevet

Det er som regel tilbudsbladene som bestemmer hva vi skal ha til middag, og hva slags frukt vi skal ha. De bestemmer også om jeg har lyst på sjokolade eller ikke. Full pris på sjokolade får meg til å miste lysten på det. :P

Skrevet

Nei, jeg er overhodet ikke prisbevisst når jeg handler mat. Kjøper nesten alt jeg trenger på Meny fordi de har bra utvalg.

Ser aldri på prisen, kun på innholdsfortegnelsen. Jeg er med andre ord veldig opptatt av næringsinnhold og kvalitet, og overhodet ikke opptatt av pris.

Skrevet

Handler på tilbud hvis jeg helt tilfeldig kommer forbi noe jeg trenger som er på tilbud. Er ellers altfor lite økonomisk når det kommer til mat. Dårlig til å skrive lister og handler ofte. Resulterer alltid i at jeg kjøper mye mer enn jeg trenger. Skjemmes over hvor mye mat som går i søpla her. Hender ofte at jeg må kasyte ting som ikke en gang er åpnet. Lover meg selv bot og bedring, men kommer liksom ikke dit.

Skrevet

Har begynt å handle på coop extra og matbudsjette har gått ned mellom 200-500kr i uka, takket være 3 for 69 tilbudet. Vi handler prisbevist, både på salg og tester billige produkter, noe er like godt og noe ikke.

Skrevet

Jeg jobber i matbutikk så jeg kjøper det meste av kjøttet vi har på tilbud. Kjøtt har vi alltid i fryseren, så når jeg ser det er noe billig kjøper jeg det.

Men utover det så handler jeg ikke så mye på tilbud. Vi prøver å handle storten gang i mnd, så da handler jeg det vi skal ha uansett. Men er det spesielle ting som er på tilbud kjøper jeg det uten om når vi handler stort.

Men jeg kikker ikke i reklameblader for å få med meg tilbud iforskjelligebutikker.

Skrevet

Nei, vi er ikke så veldig prisbevisste. Handler på Rema eller Kiwi, orker ikke å reise fra butikk til butikk for å handle mat på tilbud. selvfølgelig slenger vi mat i kurven om det er nedsatt, men kun om det er noe vi har behov. Vi planlegger mat for hele uka, så tar vi en storhandel hver mandag. Dette har vi faktisk tjent litt på, og blir nok til å fortsette med det.

Vi spiser mat vi vet alle liker, og ser ikke på prisen når vi handlet. Tar det vi har lyst på!

Men skal sies at vi har måttet telle på kronene og vært prisbevisste før. Har latt reklamen styre hva vi skal spise og hva som skal handles her og der. Er godt å kunne ta det vi vil nå, så tenker at dette er tiden vi skal kose oss :)

Vi har "desverre?" en slik innstilling at vi får pengene for at de skal brukes og vi skal kunne kose og unne oss ting. Kommer det dårligere tider får vi klare oss med det vi har.

Skrevet

Jeg synes selv at jeg er flink til å handle på tilbud i de butikkene jeg bruker. Jeg drar ikke ekstra innom spar for de hadde kyllingfilet på tilbud eller god morgen yoghurt til 2 kr billigere pr. stk. Men er jeg tom for ost som nå og de har tilbud på spar så drar jeg, for da kjøper jeg kanskje 10 stk i slengen. Da sparer jeg jo nesten turen bort hehe :)

Men jeg følger med i reklamene og handler inn ekstra når noe er på tilbud ol. Alt fra kjøttdeig til ost og solkremer, shampo som vi bruker ol.

Kjøper fint kjøttdeig som er på tilbud for den går ut på torsdag. Legger dem bare i fryseboksen.

Og er ketchupen eller vaskepulveret på tilbud kjøper jeg kanskje inn 2-3 istedenfor 1.

Skrevet

Jeg liker ikke å betale mer enn jeg mener en vare er verdt, og er den biligere under et annet navn eller i en annen butikk, betaler jeg mer enn jeg må :-)

For eksempel disse glassene med sur søt saus. Er jeg på Kiwi så kjøper jeg merke glasset, for det first price alternativet er ikke noe bra. Er jeg derimot på Rema kjøper jeg billigmerket for det er like bra.

Jeg pleier å kjøpe Barilla eggepasta, for jeg liker ikke dårlig maccaroni.

Jeg kjøper mye Nordfjord kjøtt, for jeg merker ikke forskjell i forhold til Gilde, så hvorfor ikke ta det billigestealternativet?

Jeg kjøper ikke billig vaskepulver, jeg bruker ariel, men jeg liker å kjøpe det på Europris, for der er det rimeligere. Hvorfor kjøpe det fra den dyreste butikken?

Men jeg gidder ikke dra rundt på alle mulige butikker for å lete etter det billigeste alternativet, eller kjøre flere kilometer. Men er litt føre var, og kjøper vaskepulver når jeg er på Europris så uansett, om dere forstår hva jeg mener. :-)

Skrevet

Jeg går alltid igjennom reklamen og kjøper det jeg kan på tilbud. Gått litt sport i å se hvor lite jeg klarer å bruke på mat i mnd. Selv om jeg hadde hatt råd til å la være, syns jeg det er greit å kunne bruke de pengene på noe annet!!

Skrevet

Handler stort sett first price, som er billig i utgangspunktet. Handler også mye i stor kvanta på obs, og hvis de har tilbudet 3 for 69 på coop, så hamstrer jeg litt. Handler også en del i sverige og sparer enormt mye på å kjøpe kylling, karbonadedeig og egentlig all type kjøtt der.

Skrevet

Her hvor jeg bor har vi nesten bare de butikkene med faste lave priser. Så lite tilbud.

Meny har tilbud innimellom da, men de er jo dyrere ellers.

Skrevet

Hvis det er ting vi likevell trenger kjøper jeg det gjerne på tilbud, men mat er uansett så billig at jeg kjøper det vi trenger til den prisen det har.

First price holder jeg meg stort sett unna. Det er mye drittmat, både når det gjelder smak og næringsinnhold.

Skrevet

Enig med hun over her- jeg handler på butikker med godt utvalg og ser på innholdsfortegnelsen, ikke pris.

Skrevet

Før vi fikk barn handlet vi på meny hver dag, sa vi aldri planla hva vi skulle ha til middag. Det ble fort 2-300 kroner pr. dag for to voksne mennesker. Men når vi fikk barn og flyttet ut av sentrum ble vi mer bevisste på mathandling. Både fordi jeg ikke gadd å dra innom butikken hver dag, og fordi det var flere ting som vi måtte vite vi hadde i hus. Så da begynte vi å handle ca. en gang i uka. Bruker mye mindre på mat etter det.

Jeg ser ikke bevisst etter tilbudsvarer, særlig siden vi handler mye på Ultra. Men er det tilbud på det vi trenger så kjøper jeg selvfølgelig det. Har vel et matbudsjett på opp mot 1500 i uka på to voksne og en treåring.

Skrevet

Jeg handler 90% av maten på Rema (drar bare på Kiwi når vi skal ha bleier), så jeg jakter ikke rundt etter tilbud nei. Hvis jeg går forbi et tilbud på Rema hender det jeg plukker med meg noe, men storhandler ikke. Har kun mini fryseboks, så ikke plass til noe hamstring her. Gidder ikke ha det samme til middag en hel uke bare fordi det var på tilbud. Men vi bruker nok en del for mye på mat, mye som går i bosset, gjerne uåpnet også (pga.dato).

Skrevet

Jeg er gift med "kongen av tilbud" så vi handler mye på tilbud. Han kjøper da store kvanta, siden vi har godt med lagringsplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...