Gå til innhold

Merker jeg blir kraftig irritert! :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ga bort en hel haug med klær til gutt str 62-86 til ei som delte på en facebook gruppe at hun virkerlig trengte dette, det var en nok så "avslørende"historie, så deler det ikke her, med tanke på persjonvern..

Uansett.. Jeg ga henne hvertfall en god del klær (alt hun kunne trenge fra str 62-86) og noe barneutstyr hun ønsket seg til ungen + leker.

Nå, 3 uker etterpå, så blir jeg meldt inn i en gruppe hvor det er auksjon på barneklær/utstyr, og ja da, der kommer jeg over masse innlegg fra henne, hvor hun selger ALT jeg ga til henne!!! Snakk om å utnytte mennesker som hjelper andre i nød! Her ga jeg henne klær, saker, leker osv til noen tusen av verdi, og hun selger rubbel og bit!

Har gitt beskjed til gruppens adm. Og sendt henne klar beskjed om hva jeg mener om saken. Alt jeg får tilbake fra henne: "jeg trenger pengene, er det Så vanskerlig å forstå? Brødhodet"

Mister munn og mæle jeg, går det virkerlig ann!?!

Svarte henne bare at hun kunne fortalt at det var penger hun trengte, så skulle jeg sikkert kunne hjelpe henne, så kunne andre som trengte de klærne og sakene fått det, siden det var 5 andre som meldte innteresse av det jeg la ut på siden.

Kan noen mennesker forklare meg HVORFOR det finnes sånne mennesker?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga bort en hel haug med klær til gutt str 62-86 til ei som delte på en facebook gruppe at hun virkerlig trengte dette, det var en nok så "avslørende"historie, så deler det ikke her, med tanke på persjonvern..

Uansett.. Jeg ga henne hvertfall en god del klær (alt hun kunne trenge fra str 62-86) og noe barneutstyr hun ønsket seg til ungen + leker.

Nå, 3 uker etterpå, så blir jeg meldt inn i en gruppe hvor det er auksjon på barneklær/utstyr, og ja da, der kommer jeg over masse innlegg fra henne, hvor hun selger ALT jeg ga til henne!!! Snakk om å utnytte mennesker som hjelper andre i nød! Her ga jeg henne klær, saker, leker osv til noen tusen av verdi, og hun selger rubbel og bit!

Har gitt beskjed til gruppens adm. Og sendt henne klar beskjed om hva jeg mener om saken. Alt jeg får tilbake fra henne: "jeg trenger pengene, er det Så vanskerlig å forstå? Brødhodet"

Mister munn og mæle jeg, går det virkerlig ann!?!

Svarte henne bare at hun kunne fortalt at det var penger hun trengte, så skulle jeg sikkert kunne hjelpe henne, så kunne andre som trengte de klærne og sakene fått det, siden det var 5 andre som meldte innteresse av det jeg la ut på siden.

Kan noen mennesker forklare meg HVORFOR det finnes sånne mennesker?!?!

Fordi verden er full av uærlige mennesker.

Går det ikke an å rapportere om tiggingen hennes på fb. Ta en kopi av tiggesiden, for så å ta kopi av salgsiden og sende det med rapporten

Skrevet

Fordi verden er full av uærlige mennesker.

Går det ikke an å rapportere om tiggingen hennes på fb. Ta en kopi av tiggesiden, for så å ta kopi av salgsiden og sende det med rapporten

Hun har slettet innlegget sitt på arvesiden, gjorde det da jeg kontaktet henne og tilbydde henne alt sammen :( Fatter ikke at det går ann å være så kaldhjertet.

Vi er en gruppe damer som opprettet gruppen, for å kunne holde en "arvesentral" der vi bor, vi reiser rundt og henter klær og utstyr folk ikke trenger lenger, som de vil gi bort, utlyser hva vi har, og om folk ikke kan hente hos oss, så reiser vi ut og leverer saker og klær de trenger. Vi har holdt på i snart 1 år, og har en del brukere, det er flittig utbytte av klær og saker, noen trår til og med opp med barnemat på glass, mme pakninger, smoothis osv, som vi kan gi til de som ikke har penger nok til det aktuele på slutten av mnd. Alt har gått så bra, og det har vært mye ros rundt dette i lokal avisen.

Og nå dette?! :( Fatter ikke at noen kan bruke systemet vårt så govt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Du ga henne klærne og de er nå hennes. Hun velger å bytte bort klærne mot penger.

Det har ikke du noe med for din forbindelse sluttet da du GA BORT klærne. De er ikke dine lengre og hun kan, som eier av klærne, gjøre som hun vil med dem.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Du ga henne klærne og de er nå hennes. Hun velger å bytte bort klærne mot penger.

Det har ikke du noe med for din forbindelse sluttet da du GA BORT klærne. De er ikke dine lengre og hun kan, som eier av klærne, gjøre som hun vil med dem.

Så du ser ikke problemet i at hun utnytter og ødelegger for oss?

Hun satt der, vel vitende om at det var mange andre som hadde behov for sakene, og i stedenfor å være ærlig, så knabbet hun det til seg, og selger det til urimlige priser.

Hun vet sikkert (siden det hender tidt og ofte) at om det er PENGER hun trenger, så hadde gruppa dratt igang en kronerulling for henne! Vi har gjort dette førut, det kommer fortvilte foreldre og forteller om manglende penger, hvor de ikke har nok til mat de siste dagene før lønn, eller de mangler noen kroner på bhg regning, vi har med det samme startet kronerulling, alt fra at flere på gruppa donerer et mindre beløp, til at vi har lotteri salg i naboområdet, selger kaker osv..

Så hvorfor gjøre slikt da?!

Skrevet

ÅÅÅÅH sÅ forbanna jeg hadde blitt!!!

Skrevet

ÅÅÅÅH sÅ forbanna jeg hadde blitt!!!

Dere fÅr rett Å slett svarteliste henne. Ikke mer hjelp til den dama, neste gang fÅr hun svindle sosialen

Skrevet

Dere fÅr rett Å slett svarteliste henne. Ikke mer hjelp til den dama, neste gang fÅr hun svindle sosialen

Hun er allerede fjernet fra gruppa, og vi som adm. gruppen har navnet hennes, sÅ hun slipper ikke inn igjen heller.

Men blir sÅ frustrert, og tenker pÅ alle de som faktisk trengte de klærne og utstyret hun tok..

Fatter bare ikke hvor hjerteløs man kan være, ogsÅ bor vi pÅ nok sÅ liten plass, hvor de fleste kjenner hverandre, lurer pÅ om hun i det heletatt tenker over at folk kan starte Å spre hva hun har gjort. Jeg, eller de andre adm, kommer ikke til Å stÅ for noe slikt, men vi kan heller ikke hindre gruppa i Å gjøre det. Vi har jo mÅtte endre litt pÅ reglene pga sikkerheten, og det er jo ikke sÅ vanskerlig Å legge to og to sammen, nÅr hun er den eneste som er blitt sparket ut av gruppa.

Skrevet

Hun er allerede fjernet fra gruppa, og vi som adm. gruppen har navnet hennes, sÅ hun slipper ikke inn igjen heller.

Men blir sÅ frustrert, og tenker pÅ alle de som faktisk trengte de klærne og utstyret hun tok..

Fatter bare ikke hvor hjerteløs man kan være, ogsÅ bor vi pÅ nok sÅ liten plass, hvor de fleste kjenner hverandre, lurer pÅ om hun i det heletatt tenker over at folk kan starte Å spre hva hun har gjort. Jeg, eller de andre adm, kommer ikke til Å stÅ for noe slikt, men vi kan heller ikke hindre gruppa i Å gjøre det. Vi har jo mÅtte endre litt pÅ reglene pga sikkerheten, og det er jo ikke sÅ vanskerlig Å legge to og to sammen, nÅr hun er den eneste som er blitt sparket ut av gruppa.

Om noen sprer rykter om henne, sÅ er det faktisk tilpass til henne. Det er sÅnt som hun mÅ regne med nÅr hun er uærlig. Hun fÅr da bare ta konsekvensene av uærligheten sin. Hadde ikke synest synd pÅ en sÅnn person..

Skrevet

Jeg tror jeg hadde bedt om å få klærne tilbake

Skrevet

Jeg tror jeg hadde bedt om å få klærne tilbake

Har gjort det, men null svar, ser hvertfall at de som adm den andre gruppen har fjernet bildene hennes, og lagt ut forklaring på hvorfor klærne folk har bydd på er trekt tilbake.

Gjest Antarctica
Skrevet

Om noen sprer rykter om henne, sÅ er det faktisk tilpass til henne. Det er sÅnt som hun mÅ regne med nÅr hun er uærlig. Hun fÅr da bare ta konsekvensene av uærligheten sin. Hadde ikke synest synd pÅ en sÅnn person..

Det kalles ikke Å spre rykter, det kalles Å fortelle sannheten. To forskjellige ting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...