Gå til innhold

dere med to tette.. noe jeg MÅ ha?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir 18 mndr mellom mine.. også lurer jeg på om det er noe som er et must å ha... ?

Har f.eks. tenkt at jeg Må ha lekegrind, så kan babyen ligge oppi der uten at storebror skal få tak på henne hvis jeg må på do eller noe.. men er det egentlig noe jeg bør ha??

Er det noe du har som du ikke kunne vært foruten eller noe du tenker at du skulle hatt???

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her er det 12,5 mnd mellom ungene

Lekegrind er ikke noe behov for her i huset, må jeg på do, så legges lillesøster opp i vugga som henger fra taket imens.

Hva du trenger:

Søsken vogn om storebror liker å sitte i vogn enda.

Her setter jeg pris på bæreselen min, om lillesøster hyler etter nærhet, men jeg må skifte på storebror eller noe, så er det bare å sette henne på plass, så har jeg to frie hender til storebror, mens lillesøster føler den nærheten hun trenger :) Hadde bæresjal, men det ville hun ikke vite av, så ble ekstra innkjøp pga det..

Utenom det kan jeg ikke si det er noe annet jeg har hatt behov for, som er pga tette søsken. Har det vanlige av barneutstyr..

Skrevet

Lagde akkurat en tråd om det.. storebror hater å sitte i vogn, så det er nok ganske bortkastet penger med søskenvogn.. kjøper ståbrett istedet :)

Har ikke bæresele, så det hørtes ut som en god ide! :)

Skrevet

Kanskje bæremeis til storebror? Men dersom han allerede hater å sitte i vogn så er det kanskje ikke behov for noe å bære han i heller. Vi har kjøpt ny "storjentevogn" fordi hun sover i barnehagen og det var kjekt med ei trille (har brukt sittedelen på kombivogn til nå), og har også kjøpt vanlig seng til henne (hun er 2 år og 3 mnd, lillebror kommer om noen uker). Dessuten har vi ståbrett på vogna.

Vi har to etasjer i huset med bad i 1., og har montert stellebord i 2. etasje også.

Ellers tenkte vi ta det litt etterhvert, de første månedene berger nok lillebror uansett fordi han kommer til å bli båret mye i sjal/meitai, så hvis storesøster viser seg å bli for nærgående om jeg/faren må ut av rommet en tur kan vi heller skaffe flere ting da.

Skrevet

Jeg har 21 mnd mellom mine.

Vi bruker vogn mye (blant annet til og fra bhg), men kjøpte ikke søskenvogn. Etter litt innkjøring gikk det helt fint med søskenbrett. (hadde en periode han bare gikk ned hele tiden, men det ga seg etter hvert).

Lekegrind har vi heller ikke. Storebror har alltid vært veldig forsiktig og vi har ikke hatt noe problem med at han er slem med henne. Da vesla var nyfødt lå hun uansett ikke på gulvet, og fra hun var noen måneder gammel kunne vi fint gå på do så lenge storebror ikke holdt på med noen aktiviteter som kunne medføre fall eller liknende i nærheten av babyen.

Vi kjøpte egentlig veldig lite. Tror det kun ble ny tripp-trapp og seng. Det kan være lurt å vente til etter babyen har kommet så ser dere lettere om dere har noen behov.

Skrevet

Vippestol!! :-) hadde ikke klart meg uten min baby Bjørn vippestol... Men det har du vel mest sannsynlig fra førstemann.... Perfekt når baby er litt urolig og du MÅ gjøre noe annet, som bytte bleie eller lage middag... Har også brukt den til å få vesla til å sove når hun er trøtt men poden krever oppmerksomhet... Har aldri vært noe problem med søskensjalusien heldigvis...

Henger meg også på hun som sier stellematte... Her har vi en fra IKEA liggende i en skuff i stuen til bruk når jeg er alene med begge to...

Jeg har 15 mnd mellom mine og har stort sett brukt oppigjen alt av babyutstyr... Bruker tvillingvognen kjempemye men ser at det ikke er et alternativ for deg...

Skrevet

Tålmodighet og rutiner!!!!

Skrevet

Har 23 mnd mellom mine to små jenter, og her var babybjørn vippestolen det eneste jeg absolutt IKKE fikk bruk for til vesla :P Så jeg tror nok dette er veldig forskjellig fra barn til barn, og at man bare må se an litt hva slags baby man får først. Lillesøster her i huset var nemlig en kosegris uten like, og skulle bare ligge tett inntil mamman sin hele dagen og natta lang for å ikke hyyylgrine. Og siden jeg hadde en liten 2-åring fra før, så ble det bæresjal som reddet meg- minsta koste og sov seg gjennom dagen oppi der, rolig og fornøyd, mens jeg fikk armene fri til største.

Siden vesla hadde vognskrekk de lux de første månedene ble søskenvogna stående ubrukt til omtrent 8 mnds alder, men har blitt flittig brukt siden og har vært et knallgodt kjøp for min del. Men ikke for deg kanskje, hvis ikke storebror plutselig synes vogn blir mer stas når han ser lillesøster ligge oppi der.

Lekegrind tenkte jeg på forhånd at var veldig lurt, men siden minsta nektet å ligge alene ble den aldri brukt gitt.. Og dessuten så var storesøster så forsiktig og flink med babyen at det hadde ikke vært noe bruk for den uansett tror jeg..

Jeg hadde imidlertid god bruk for en PC med litt små tegnefilmsnutter på (youtube f,eks), da var det enkelt å flippe opp skjermen og la storesøster se tegnefilm i noen minutter mens jeg ammet minsta (spesielt etterhvert som minsta ble noen måneder gammel og lettere ble distrahert under ammingen, da var det viktig at storesøster satt stille og ikke bråket).

Ellers er jeg enig i at en god dose tålmodighet er lurt, og å beregne god tid når man skal ut for å rekke ting (amming, gulping, bæsjing osv times forbløffende ofte til akkurat da man egentlig hadde tenkt til å komme seg ut døra og avgårde for å rekke noe, så litt ekstra tid å gå på kan ofte være en god idé;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...