Galskapens overhode Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 jeg lærte i dag at ansiennitet vekker for antall år, uansett stillingsstørrelse... og skulle etter januar hatt høyere lønn. Jeg trodde ansiennitet gjaldt antall år i til sammen 100% stilling. Alle mine papirer ble levert ved ansettelsen. Er dette nå tapte penger, eller kan man få etterbetalt? noen erfaringer?
Galskapens overhode Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #2 Skrevet 5. juni 2012 ikke vekker, men gjelder for antall år
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Det er ikke sånn at et år i 30% stilling gir samme ansiennitet som et år i 100% stilling nei... Slik har ihvertfall ikke det blitt behandlet når jeg har fått beregnet ansiennitet i det offentlige men mulig det finnes andre regler i det private..
TPK Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Jeg tror du kan få etterbetalt. Kommer vel kanskje litt an på hvordan ansienniteten ble satt sa du ble ansatt. Har du godtatt og signert på noe ang. dette? Antar du jobber i kommune eller stat, er vel stort sett de som driver med ansiennitet... De har vel systemer og regler på dette, så det burde ikke være vanskelig å finne ut av. Kontakt personalansvarlig og sjekk.
Gjest SHOC Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Spiller ikke noen rolle hvor stor % stilling du har, et år er et år. Ihvertfall i kommunen, der går det automatisk.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Der jeg jobber er det ansinitet hvert 2 år for dem med 50% stilling. Har du levert alle nødvendige papirer ved ansettelsen har du rett på å få det etterbetalt da det er lønnsavdelingen som ikke har gjort jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Kommer an på hva slags jobb du har. I tariffen til handel og kontor får du ett trinn om du jobber mer enn 15 timer i uken. Jobber du mindre enn 15 timer i uken får du ett trinn annenhvert år. Hos oss er det lønningskontoret som tar seg av dette, men nærmeste leder skal følge med så det ikke blir glemt. En kollega av meg ble glemt, og når det kom frem fikk hun etterbetalt for økningen, selv om det var hele 8 mnd det var snakk om. Klippet fra tariffen: En medarbeider som jobber under 15 t/uke må jobbe 2 år før de skal reguleres et trinn. De som jobber over 15 t/uke reguleres et trinn pr år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå