<3 + <3 + ? Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Bygde dere ferdighus eller noe annet? I såfall hvor handlet dere ferdighus? Og hvor landet dere på pris ifht "pakkeprisen" på huset? Vi er helt i startfasen, ikke kjøpt tomta enda, men har en i tankene. Den koster 200.000 (ja, dette er på landet). Har ikke lyst til å gå så mye over 3mill hvertfall, er det gjennomførbart når vi må ha 4 soverom? Vil gjerne høre om alle erfaringer omkring dette, da vi er ganske "dumme" på området?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 jeg vet ikke hvor dere bor men vet om flere eneboliger dere kan få til under 2 mil. som har mange soverom. www.alvsbyhus.no hetlanshus.no
Gjest happyfeet<3 Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 På ferdighus må man plusse på ca 1 mill på katalogpris for å få nøkkelferdig.
2skjønnasser Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Hvis dere ikke hr greie på å bygge hus (noe bare min mann har, ikke jeg), så bør (Må) dere alliere dere med en som "tenker på alt". Uansett så er det alltid noen en kunne gjort annerledes. Hvis dere ikke får hjelp av en som har litt peiling, så ikke bygg hus - er mitt råd. Det er sinnsykt mye å tenke på, litt kjekt, men jeg/vi er jo egentlig ganske fornøyd. Vi har og 4 soverom. Bygd huset "Merkur" som Nordbohus har. Vel og merke har vi tegnet det mye om! F.eks har vi delt av stue og kjøkken - greit å kunne lukke døusen ting å tenke på, sikkert kjekt for en interiørarkitekt, jeg stresser litt mer. F.eks tapet; ta lyse farger (nesten) overalt, gjerne lik tapet, det kommer dere ikke til å angre på. jeg tenkte at jeg må ha en annen tapet på kjøkkenet ifht stuen, men det er bare tull. Skulle ønske jeg hadde tatt lik tapet .....men kommer til å male den på kjøkkenet. Og IKEA-kjøkken er bra! Sparer mye penger der - ikke tenk på å ta noe annet kjøkken. En annen ting er 2 innganger - kjekt å ha en hovedinngang som alltid er ryddig og en som ungene kan gå inn når de kommer hjem fra barnehagen... Vi har og en bod i 1 etg der vi har plass til et til kjøleskap, veldig kjekt! Bare skriv privat meld til meg hvisd u lurer på noe.....det så mye å tenke på....f.eks tykke eller tynne lister i tak/gulv.....har jo aldri tenkt på sånn før!
2skjønnasser Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Gjør det dere kan selv - så sparer dere penger!
LykkeligMamma2010 Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Vi har valgt alvsbyhus. Vi hadde et budsjett på 2.5 mill og endte opp med å betale i overkant av 2.4 mill , så vi holdt budsjettet fint :) og inkludert i det var prisen på huset, tomt og preparering av tomta. Vi har i tillegg valgt diverse tilvalg på huset som kom på ca 64.000 kr, men det e jo valgfritt. Vi fikk supergod hjelp av alvsbyhus, de satt opp et budsjett for oss, der de tok med alt mulig av tenkelige og utenkelige utgifter, de la på litt her og der slik at vi skulle være sikre på at vi ville klare å holde budsjettet - og det gjorde vi jo !!!!!!!!!!!!!! Elsker huset mitt, og kune ikke vært mer fornøyd med denne "pakkeløsningen"
<3 + <3 + ? Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2012 Vi har valgt alvsbyhus. Vi hadde et budsjett på 2.5 mill og endte opp med å betale i overkant av 2.4 mill , så vi holdt budsjettet fint og inkludert i det var prisen på huset, tomt og preparering av tomta. Vi har i tillegg valgt diverse tilvalg på huset som kom på ca 64.000 kr, men det e jo valgfritt. Vi fikk supergod hjelp av alvsbyhus, de satt opp et budsjett for oss, der de tok med alt mulig av tenkelige og utenkelige utgifter, de la på litt her og der slik at vi skulle være sikre på at vi ville klare å holde budsjettet - og det gjorde vi jo !!!!!!!!!!!!!! Elsker huset mitt, og kune ikke vært mer fornøyd med denne "pakkeløsningen" Hvilket alvsbyhus er det dere har bygget? Syntes de fleste virket så små, men jeg har ikke kikket så kjempenøye.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Sjekk IEC-hus, mye bra og mange forskjellige løsninger. Det som sies (har ikke bygget selv enda) er at man bør doble prisen på ferdighuset og legge til tomt og grunnarbeider. 200000 er jo meget rimelig for en tomt, og så lenge den ikke trenger veldig mye jobb, og dere krever veldig stort hus bør det la seg gjøre for litt over 3 000 000
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 PS, husk også at noen av ferdighusleverandørene ikke regner montering med i pris...
<3 + <3 + ? Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2012 Gjør det dere kan selv - så sparer dere penger! Men dersom vi velger å kjøpe "ferdighus", må vi da kjøpe hele pakka eller kan vi velge vekk det som vi kan gjøre selv? (både mannen og faren min er veldig handy). Kikker på Selbuhus og der er visst nesten alt med (maling, tapetsering, flislegging), men endel av dette kunne vi jo greid fint selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå