Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 "gjensidig ekskluderende" eller "gjensidig utømmende"..altså, hvis det f.eks er 3 kategorier. og jeg prøver å si at disse går i hverandre. er man i kategori 1 så kan man også være i kategori 3. Kan jeg da skrive "kategoriene er ikke gjensidig ekskluderende"?! huff..rart formulert håper noen der ute forstår. takker for svar..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Ser for meg at det blir en tung setning å lese, må stoppe opp og tenke seg litt om før man leser videre. Hva med å bruke ordet "spenningsforhold" dersom det er det det er snakk om. Eller "polare spenningsforhold" dersom den ene kategorien ikke kan uteluke den andre, men må sees i forhold til hverandre for og ikke miste fruktbare motsetninger.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Polare spenningsforhold... da ville jeg tenkt på Svalbard eller Arktis...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Ikke gjør det så kronglete og vanskelig for deg selv. Det enkle er som regel det beste. å være i kategori 1, utelukker ikke at man også kan være i kategori 3. Det er vel det du prøver å si?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Hehe:) Deg om det. Det er et vanlig uttrykk i pedagogisk sammenheng, og har ingenting med verken Svalbard eller Arktis og gjøre.
ANGEL81 Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 hehehe takk for innspill. jeg går for den enkle forklaringen til nr 4!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå