Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Hun er snart 8 mnd. Og sover på eget rom og sover hele natten. Problemet er at hunlegger seg til samme tid hver dag, men etter en time våkner hun og nekter å sove igjen. I det siste har hun hatt store problemer å sove på dagtid også. Sover kun 1,5 time på dagtid og kan være våken fra 11 på formiddagen til 9-10 om kvelden :/ hun får ikke for lite mat heller. Hva skal vi gjøre? Er jo ikke bra for henne og hun begynner i barnehagen om 3 mnd. Og da må hun legge seg på kvelden
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 relaxing rain and thundersounds, ikke lov til å leke og krabbe/gå rundt, forholde seg rolig, lite snakk og lite aktivitet. Har en som er over alt dagen lang, fast legge rutine er et must+ passe på at kvelden/natten fremstår som kjedelig. På dagtid, gåturer, lek osv deretter kosestund som sender min til lala-land.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Når står hun opp for dagen? Dersom hun uansett skal i bhg om 3 mnd/dere begge tilbake i jobb, hadde jeg bestrebet å få til at hun våkner av seg selv såpass tidlig at dere rekker en rolig morgen før levering i bhg/ut på jobb. F eks oppvåkning kl 06:30-07; slik at dere slipper å stresse Jeg vet om flere barn som har fått dreisen både på dagsøvn og legging når de fikk starte dagen på morgenen i stedenfor langt utpå formiddagen (kl 10/11).
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Hun våkner i 7 tiden, er våken i va. 30 minutter før hun sovner (umulig å holde våken da). Så sover hun 30 min. Ca. Deretter er hun våken til 10-11 tiden, sover ca. En time og sover ikke etter det. Er fortsatt våken!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Vekk til fast tid om morgenen, feks 07. 1,5 time er jo ikke lite søvn på dagen, mange trenger ikke mer enn det. men ville holdt henne oppe til rundt 11.30 og lagt henne da. Så legge henne rundt 18.30-19 for natta. Oppvåkning ppå kvelden etter de har sovna er stort sett et tegn på at de er overtrøtte når de blir lagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå