Gå til innhold

Stakkars jente!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke min sak, men er utrolig hvor langt foreldre strekker seg på grunn av egen egoisme.

Vet om noen som skilte seg for ett par/tre år siden, og de har et barn på 4 år sammen. I begynnelsen flyttet moren til hjembyen for å komme lengst mulig unna faren, men han flyttet etter for han ville se barnet oftere. Han er en utrolig flink far, og han har vikelig engasjert seg- mens moren har ikke vært like flink. ja, kjenner henne og vet desverre hvordan hun er...

Nå flyttet hun til en ny by, 12 timers kjøretur unna, kun for at hun håpet på å få ha barnet alene. Hva har skjedd? Jo, barnet må fly mellom disse plassene annen hver uke :o Når h*n er hos moren går h*n i den barnehagen i 2 uker, så drar h*n til faren og er i den barnehagen i 2 uker. I mine øyne er dette bare en helt syk ordning, hvor foreldrene er egoistiske som kun tenker på seg selv.

Skjønner at begge vil ha samvær med henne, men hvor langt mener dere at det er greit å strekke seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle ikke vært lov.

Men dersom mor flyttet fordi hun ville ha barnet alene, hvorfor har de da en slik ordning nå? En domstol ville aldri ha idømt noe slikt, så dette må jo være en avtale foreldrene har kommet til selv.

Forøvrig er det ikke noen vits i å anonymisere barnets kjønn i innlegget når du skriver i overskriften at det er en jente.

Skrevet

Men hvorfor har ikke far nektet mor å flytte med barnet?

Skrevet

Men hvorfor har ikke far nektet mor å flytte med barnet?

Han har ingen myndighet til å nekte henne det dersom hun hadde hovedomsorgen på det tidspunktet. Han kan gå til sak, og så er det opp til domstolen om moren kan nektes å ta med seg barnet.

Skrevet

Anonym: Jeg tenkte ikke over det før jeg haddepublisert det.

Far prøvde, men han klarte ikke å stoppe henne. Han skal vel gå til rettssak for å prøve å overta omsorgen, men det er visst en lang vei å gå.

Jeg tenker på alle de barna som sliter som har 50/50 samvær, men bor på samme plass. Denne jenta må jo tilpasse seg enormt, og hun må jo nesten bli kjent på nytt hver gang.

Jenta sier også at hun savner å være hos faren, og savner vennene når hun er hos moren.

Man er bra egoistisk når man kun tenker på seg selv!!!

Skrevet

Far prøvde, men han klarte ikke å stoppe henne. Han skal vel gå til rettssak for å prøve å overta omsorgen, men det er visst en lang vei å gå.

Jeg tenker på alle de barna som sliter som har 50/50 samvær, men bor på samme plass. Denne jenta må jo tilpasse seg enormt, og hun må jo nesten bli kjent på nytt hver gang.

Jenta sier også at hun savner å være hos faren, og savner vennene når hun er hos moren.

Virker som om du tar faren veldig i forsvar her. Men han er ikke et dugg bedre enn moren dersom han for sin egen del har innført denne vanvittige 50/50-ordningen. Sjansen er vel dessuten stor for at jenta savner mor og venner der når hun er hos faren?

Skrevet

Virker som om du tar faren veldig i forsvar her. Men han er ikke et dugg bedre enn moren dersom han for sin egen del har innført denne vanvittige 50/50-ordningen. Sjansen er vel dessuten stor for at jenta savner mor og venner der når hun er hos faren?

Jeg har sett saken fra begge sider, og det er ikke for å ta far i forsvar. Moren jobber offshore, noe som gjør at hun må ha "barnepass" annen hver uke. Dette er grunnen til at han er villig til denne 50/50 ordningen.

Det verste er at jenta snakker omtrent ikke om moren når hun er hos far. Moren nekter å la jenta snakke med far, og hun har ofte fortalt at hun pleier å gråte fordi hun savner han så fælt.

Jeg vil bare si at ofte kan fedre bli sett på som udugelige, men kan ikke mødre være like dårlige som menn innimellom?

Hadde det vært mannen jeg hadde snakket om ville du nok ikke sagt så mye på det??

Skrevet

Jeg har sett saken fra begge sider, og det er ikke for å ta far i forsvar. Moren jobber offshore, noe som gjør at hun må ha "barnepass" annen hver uke. Dette er grunnen til at han er villig til denne 50/50 ordningen.

Det verste er at jenta snakker omtrent ikke om moren når hun er hos far. Moren nekter å la jenta snakke med far, og hun har ofte fortalt at hun pleier å gråte fordi hun savner han så fælt.

Jeg vil bare si at ofte kan fedre bli sett på som udugelige, men kan ikke mødre være like dårlige som menn innimellom?

Hadde det vært mannen jeg hadde snakket om ville du nok ikke sagt så mye på det??

Hadde jeg ikke det? Det var en snål antakelse. Dårlige foreldre er dårlige foreldre uansett kjønn.

Begynner å synes hele historien din virket litt søkt. Moren flyttet for å få ha barnet alene, men jobber offshore og trenger barnepass annenhver uke...? Faller vel på sin egen urimelighet.

Skrevet

Hadde jeg ikke det? Det var en snål antakelse. Dårlige foreldre er dårlige foreldre uansett kjønn.

Begynner å synes hele historien din virket litt søkt. Moren flyttet for å få ha barnet alene, men jobber offshore og trenger barnepass annenhver uke...? Faller vel på sin egen urimelighet.

Skjønner hva du tenker! Hun har planer om å finne en annen jobb dit hun flyttet, men er visst ikke så enkelt likevel som hun hadde trodd.

Jeg tviler på at hun er den eneste som har det slikt, men synes det er egoistisk av foreldrene å ha en slik ordning. :(

Skrevet

Ja, det er veldig egoistisk. Enten må far for barnets del flytte til byen der moren bor, eller så bør han gå til sak for å få hovedomsorgen. Jeg vil tro han har en god sak dersom situasjonen er slik du beskriver. Men tror begge foreldre vil få krass kritikk av en sakkyndig for å ha innført denne ordningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...