Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Er så fortvila! Alene med et barn. Regningene har hopet seg opp her til flere tusen kr. Bidrag og barnetrygd kom inn for noen dager siden. 1740 + 1100 + en barnehageregning som måtte betales med engang har gått ut fra konto.. Har studert i år, og hatt en grei inntekt faktisk. Samværet har vært ustabilt mellom bf og datteren, så har ikke kunne skaffet en helgejobb grunnet manglende familie her i byen. Nå har jeg sendt inn masse søknader, meldt meg opp på adecco blant annet, for 4 uker i sommerferien mens datteren min skal være hos besteforeldre. Når jeg ringte familie for å låne litt penger ( Får feriepenger + skattepenger senere denne mnd da) så sa de at de var blakke selv og ikke hadde råd å hjelpe meg akkurat nå.. Er bare akkurat nå det kniper, og det er så forbanna kjipt. Kan man krype til korset og spørre NAV om litt penger og en plan for hvordan jeg skal få nedbetalt masse regninger på en inntekt? Uff.. Hilsen en fortvila mamma.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Du kan helt fint fremstille saken din til NAV, du er ikke garantert hjelp fra dem, men du bør jo prøve alle muligheter.. Er ikke lett når man ikke får endene til å møtes, sliter sev her også, og vi er to voksene. Av og til må vi krype til NAV for å få litt støtte fra dem, noen ganger får vi avslag, men med rett saksbehandler på søknaden, så får vi invilget, som regel gjelder det bhg regning og husleien, siden de setter ungen vår først. Nå har mannen fått seg bedre betalt jobb, så vi ser enderlig lysere tider i møte, etter 5 år med hard økonomisk kamp.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Du kan helt sikkert dra til NAV. Men jeg ville bare ringt til dem som har sendt regningene og bedt om å utsette forfall tre uker f eks, de sier aldri nei til det, og pengene dine kommer jo snart på konto:-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Stønn.... Skal vi få en lang rekke "stakkars meg" tråder her nå da?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Stønn.... Skal vi få en lang rekke "stakkars meg" tråder her nå da? Slutt å lese innleggene om det er så "stønn".. Hele poenget med Hedda og mammans historie var jo for å åpne folk mer, så de som sliter forteller det, og de som kan hjelpe, strekker ut en hjelpende hånd.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Gjør som #3 sier, bare ring de du har regninger hos, og be om å få utsatt betalingsfristen. Er bare å si at du ikke har mulighet til å betale nå, men får penger i slutten av måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå