Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Jeg og ex`en har en veldig turbulent fortid sammen, av gode grunner så har han samvær hjemme hos meg to ettermiddager i uken og dette har gått ganske greit. Men hva synes dere, kan jeg kreve litt av han når han er her eller skal han bare være her å leke og herje med ungene og forlate huset mitt som en slagmark.. Dvs leker blir dratt utover hele huset og rommene til ungene er bomba, bæsjebleier ligger inne i varmen på badet og klærne til ungene ligger her og der. Jeg må fortelle han hver gang at nå må de nesten få kveldsmat og nå er det sengetid samtidlig som jeg spør om ikke han vil gi dem mat ol. Han gjør det aldri av seg selv og er ganske motvillig når jeg spør. I dag sa han at hvis jeg ikke er tilstede og hjelper han med å få ungene til å rydde ol så gidder han ikke å prøve engang for han gjør bare ikke sånne ting alene. Jeg ble en smule provosert å sa at det gjør jeg alene 95 % av tiden. Jeg ønsker ikke å henge etter dem hele tiden mens han er her, sitter gjærne med lekser eller ordner i hagen eller noe. Jeg er i nærheten men tenker at han har godt av å få pittelitt ansvar den stunden han er her, men han er ikke intresert i det hele tatt. Hva synes dere, er det urimelig av meg å kreve litt av han der?
prinsessemamma2010 Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Jeg syntes ikke det er for mye å forlange. Her har også far sammvær hos meg 1 gang i uka, og når far og barn er ferdig med å leke så skal lekene bli rydda opp. Så enkelt er det. Hvis ikke man rydder opp etter seg så kan man ikke rote heller. Her har barnet vært med å rydda opp etter seg siden det var 12-13 mnd
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Men altså, når han ikke bryr seg om det jeg sier i det hele tatt..bare ler meg opp i ansiktet og spør meg hvordan jeg skal få han til å gjøre det..hva gjør jeg da? Skulle ønske han var såpass oppegående at han kunne hatt samvær et annet sted enn her, men det er best for ungene sånn som det er nå så det blir ingen forandring enda iallfall. Har lyst til å si at vil han komme hit på samvær får han følge reglene jeg har til ungene her i huset når han er her og ta litt ansvar selv også, Men rekner med det blir baluba da og garentert et nytt brev fra advokaten hans..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Jeg tror faktisk at jeg nok hadde ryddet unna lekene til ungene(vet at dette nok straffer ungene mer enn ham), så om han da vil at de skal leke må han stille med egne, og de får han pent ta med seg når han drar igjen! vil han ikke det, så får han finne på noe annet for å underholde ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå