Gå til innhold

Har barna deres skolefrukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en som begynner i 1. klasse. Da kan man bestille skolefrukt. Jeg mener det er unødvendig, siden vi kan sende med frukt hjemme ifra slik vi har gjort på barnehagen. Mannen min mener han bør få frukt på skolen, slik at han ikke skal føle seg utenfor. Men har virkelig "alle" skolefrukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sender med frukt selv siden frukten alltid var så dårlig. De fikk frukt kun 3 ganger i uka, og ofte fikk de bare 1/2. Nå sender vi med frukt hver dag! Mye enklere og billigere :)

Nei, det er noen som har frukt, men ikke alle. De får også bedre og ferskere frukt hjemmefra ;)

Skrevet

Men er ikke skolefrukt gratis?

Trodde bare det var skolemelk man betalte for...

Var sikker på at det var slik da jeg jobbet på skole for tre år siden i hvert fall. Men mulig jeg bare har tatt helt feil...

Skrevet

Ja, de har skolefrukt og ved vår skole er det gratis. Trodde det var gratis på alle skoler?

Skrevet

Ja, de har skolefrukt og ved vår skole er det gratis. Trodde det var gratis på alle skoler?

Vi må betale :o

Skrevet

Mener at det er gratis skolefrukt kun på ungdomsskoler. Det er i alle fall slik i kommunen vår.

Hilsen lærer.

Skrevet

Min datter hadde det frem til 5 klasse. Da dukket det stadig uspist eller halvspist frukt opp i sekken.

Måtte også betale selv. Nå sender vi med frukt innimellom selv.

Skrevet

Her kan vi betale for frukt men gjør det ikke. Vi sender med i matpakken hvis hun har lyst på.

Skrevet

Her er det gratis, så alle barna har frukt på skolen.

Fungerer veldig greit her, blir levert frukt til klasserommet, f.eks epler også tar læreren å kutter den opp og legger den på fat. Ungene spiser masse frukt. Gutten min går i 2.klasse.

Når de blir eldre slutter læreren å kutte opp, da får de bare en frukt i hånda.

Skrevet

Takk for svar. Regner med at vi dropper frukten, Synes jeg kan sende med mer varier selv, enn hva de tilbyr.

Hos oss må man betale 2,50 pr. frukt. I følge skolen har kvaliteten blitt mye bedre de siste årene.

Ungdomsskolen får gratis pga. prøveprosjekt, derfor er det gratis for barnetrinnene på skoler med 1.-10. klasse. Alle barneskoler med 1.-7. klasse må derfor betale ble vi forklart på møtet :)

HI

Skrevet

Tror det varierer fra kommune til kommune. Jeg fikk gratis frukt på ungd.skolen men mamma mått betale på barneskolen. Frukten var elendig og vi fikk bare noen få dager i uka. Når jeg leser på www.frukt.no sine sider ser det ut som noen har en prøveordning hvor frukten er gratis, mens andre må betale.

Så det kommer nok an på hver enkelt skole.

Skrevet

Mener at det er gratis skolefrukt kun på ungdomsskoler. Det er i alle fall slik i kommunen vår.

Hilsen lærer.

Her er det gratis frukt både for 3 klassingen og 9 klassingen :)
Skrevet

På den skolen sønnen går nå er det ikke frukt, verken gratis eller med mulighet for å bestille. På den skolen barna begynner på etter sommeren er det gratis frukt.

Skrevet

Tror skoler med ungdomsskoler skal ha gratis frukt fra 1-10, skoler med kun 1-7 må foreldre selv betalte.

Vi har til yngstemann da han ønsker det (for øvrig kun tre stk i klassen hans som har det, men eldstejenten ikke vil ha det, så hun tar hjemmefra istedet. Tror ikke han får videre til høsten, jeg er nemlig veldig lei skviste kiwi under bøkene ol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...