Gå til innhold

Noen som jobber på SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal søke på jobb i SFO for jeg er lei det yrket jeg har.

Har ikke utdanning innen barne og ungdomsarbeid,men har utdannelse innen helse.

Hvor stor stilling har dere og hva er lønna?

Jobber dere da barna har skole,mellom 8(8.30) og 16(16.30)?

Håper noen kan svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg jobber på SFO. Arbeidstiden er fra 0630-0830 og ved skoleslutt til kl 17. Man arbeider ikke til 17 hver dag selvsagt, er turnus. Men det er en meget givende jobb. å se barn i lek, lære de andre ting enn de lærer i klasserommet..blir mer praksis hos sfo..og å følge barna i deres viktigste år er kjempefint:)

Jeg har ca 50% stilling, noen arbeidskolleger har mere. Har ikke mer enn ca 9000,- utbetalt pr mnd da..men det gir jo rom til mye fri på dagtid og andre syssler.

synes absolutt du skal søke:)

Skrevet

Hørtes bra ut,tusen takk for tilbakemeldingen :)

Jobber 60 % der jeg er nå med ca 13000 utbetalt.

Men har en del å bety at en har endel fri til å bruke på barna og annet,ikke bare mas om mer jobbing utover turnusarbeidtiden jeg har fått tildelt.......

Skal vurdere det mer nå ja :)

Skrevet

Jeg hadde stilling som lærling 100%

Hadde varierte arbeidsoppgaver i skole og SFO.

Jobbet en stund eterpå i 80% stilling på skole og SFO.

Fikk da en dag fri, i uken hadde dager der jeg begynte halv ti å dager der jeg sluttet mellom halv fire og halv fem......

SFO er en kjekk og morsom plass å jobbe med varierte arbeidsoppgaver, ikke en dag er lik. Du får være med å gi barn en trygg og flott start på skoleelever, det er en utrolig viktig og stor ave du har muligheten til å få gi i fa deg til barna!

Skrevet

Jeg hadde stilling som lærling 100%

Hadde varierte arbeidsoppgaver i skole og SFO.

Jobbet en stund eterpå i 80% stilling på skole og SFO.

Fikk da en dag fri, i uken hadde dager der jeg begynte halv ti å dager der jeg sluttet mellom halv fire og halv fem......

SFO er en kjekk og morsom plass å jobbe med varierte arbeidsoppgaver, ikke en dag er lik. Du får være med å gi barn en trygg og flott start på skoleelever, det er en utrolig viktig og stor ave du har muligheten til å få gi i fa deg til barna!

Skrevet

Jeg ville tenkt på barnehage, skoleassistent, PU-bolig osv hvis jeg var deg... Hvis barna dine er i barnehage/skole kan du jo ikke akkurat ta dem ut derfra den tiden du har fri midt på dagen? Er jo veldig ugunstig arbeidstid å jobbe noen få timer på morgenen og så noen få timer på ettermiddagen?

Eventuelt jobber man bare ettermiddag, men da tror jeg det blir under 50%, selv om du jobber hver dag...

Jeg jobber ikke på SFO altså, sikkert en grei jobb. Men reagerer veldig på hvor ekstremt ugunstig arbeidstid det er! Kjenner flere som jobber på SFO.

Skrevet

Trodde de fleste som jobber på SFO kombinerer det med assistent i klasse eller lignende. Ingen vil vel stå grytidlig opp, rushe ungene avgårde til barnehage for å jobbe halvannen time. Og så gå å vente på å gå på jobb igjen...

Dine egne unger ville få grusomt lang dag i barnehagen om du både skal levere og hente...

Skrevet

To i min nærmeste familie jobber på SFO. De jobber hver dag, begynner på jobb mellom kl 12 og 14 og er ferdig mellom 16-17. Synes det virker utrolig kjipt å jobbe hver dag, så få timer. Annet enn det høres det ut som en kjekk jobb!

Skrevet

På sfo på vår skole jobber assistentene hele dagen, de er assistenter i klassene når det er skole. De som jobber redusert har hele dager fri, de har ikke fri midt på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...