Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 55 mil unna, 3 uker før termin. Er det greit?
Gjest yrild Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Hvis det hadde vært min mann når nr 2 kom så hadde jeg latt ham reise hvis han tok med nr 1... ;-) VAr sliten på slutten.. Men hadde det vært nummer en hadde jeg ikke latt ham reise så langt bort så nærme termin. Jeg var også glad for litt massage etc. etc på slutten, så hadde syntes det var tungt å være en uke alene også, så hadde vel ikke helt forstått at han ville ha ferie fra meg akkurat da... kan han ikke heller skyve ferien slik at dere har ferie sammen da...?
ROFL Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Nei, det hadde jeg ikke syntes at var greit med mindre du skal være med.
Gjest Heartbroken Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Det må da være opp til deg å kjenne på om det er greit eller ikke. Her inne er det så mange forskjellige meninger og erfaringer så du får nok ikke noe entydig svar. Mannen min er på jobb i Nordsjøen og kommer hjem like før termin - men det er jo litt annerledes da, for han har ikke noe valg. Men uansett er ikke det noe problem for meg, jeg vet at jeg klarer å føde helt alene. Det er viktigere at han er der etterpå når babyen er kommet. Hva er grunnen til at han prioriterer foreldrene istede for deg i denne situasjonen da?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Hans søster skal gifte seg i slutten av denne uken, så han tenker at det er en god mulighet til å slå det sammen med noen feriedager. Hi
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Jeg har full forståelse for at du synes dette er vanskelig! Og at du blir irritert/lei deg for at han ikke prioriterer DEG akkurat nå. Men om dette er deres første barn, kan jeg faktisk forstå det (bittelitt) ettersom dette er hans siste sjanse til å ha samvær med familien sin før alt forandrer seg totalt for dere begge. Fra barnet er født vil han mest sannsynlig aldri se dem uten deg og barnet, så dette er kanskje hans mulighet for å være sine foreldres barn en siste gang og ikke pappa selv(?) Om dere har flere barn er han bare kjip med deg! (og da bør han iallefall ta med seg øvrige barn så du kan få slappe av de siste ukene før fødsel)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 For meg hadde det ikke vært noe problem om han dro i bryllupet til søsteren sin tre uker før termin, men jeg får ikke helt hetta av tanken på å føde alene heller (er jo forskjell på jenter sånn). Men jeg tror neppe jeg hadde fått han til å dra, for han hadde nok ikke synes det var greit. Han var på en heldags båttur to uker før termin fordi jeg gjentatte ganger sa det var greit. Hadde akkurat vært på ul og fått vite at ungen lå høyt, jeg var overhodet ikke moden og antagelig kom til å gå over termin. Så jeg sendte han på den årlige båtturen med kompisene. Heldigvis drakk han ikke noe særlig med alkohol, men han var ikke hjemme før klokken halv fire på natten, og klokken seks gikk vannet Jeg fødte altså to uker før termin da vi fikk førstemann, selv om jeg tre dager tidligere hadde fått beskjed av gynekologen på sykehuset at jeg måtte regne med at det gikk minst tre-fire uker før barnet kom... Dere må jo føle på hva som er riktig for dere, han risikerer å gå glipp av fødselen for du kan jo føde når som helst. Men det er kanskje viktig for han å besøke familien og være med på bryllupet også? Kanskje går du en uke over termin før du føder og han angrer som en hund på at han ikke dro...
Cat.68 Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Det er det vel egentlig bare du som kan føle på. Jeg skjønner at han ønsker å være med på sin søsters bryllup og hvis jeg ikke fått beskjed om at jeg med stor sannsynlighet kom til å føde for tidlig hadde det vært uproblematisk for meg. MEN har dere flere barn hadde mitt krav vært at han tok de barnen med seg, slik at du får slappe ekstra godt av den uken og slippe tenke på å organisere barnvakt ol HVIS fødselen skulle satt igang mens han er borte.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Dette er første barnet vårt:) Jeg vil veldig at han skal få med seg bryllupet, men vet ikke om det er mye at han er borte hele uken:( Jeg kan forstå det, samtidig som jeg tar det litt personlig. Vet ikke hva som er hormoner og hva som er reelle følelser:p Hi
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Hadde overhode ikke vært greit her i hjemmet. Hadde bryllupet han skal i vært 3 uker før så kunne jeg kanskje godtatt det om han tok fly ned samme morgen og tilbake morgenen etter- med forbehold om at han lot være å dra om jeg allerede hadde rier eller født.
2 hjertegull :) Skrevet 5. juni 2012 #13 Skrevet 5. juni 2012 Min mann er lenger unna enn som så. Han jobber borte. Vi venter nummer to, og jeg er alene med hun vi har fra før. Dette er deres første barn, det kommer nok til å ta tid med fødselen, og det tar han ca 6 timer å kjøre hjem.. Nå er jo jeg vant til dette da, men det hadde ikke vært noe problem for meg, hvis han kunne love å ikke drikke å være tilgjengelig på telefon så han kan starte hjem hvis du går i fødsel... Søsterens bryllup bør han jo få med seg.. Men hvorfor blir ikke du med? 3 uker før termin er du jo i permisjon..
Tigerpote Skrevet 5. juni 2012 #14 Skrevet 5. juni 2012 Jeg hadde akseptert det, men kanskje syntes bittelittegranne synd på meg selv.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #15 Skrevet 5. juni 2012 Spørsmålet for meg hadde vært hvor raskt han kunne kommet seg hjem. Hvis han skal et sted det går fly forholdsvis ofte dit dere bor eller han kan kjøre på gode veier, så hadde jeg nok ikke hatt noe problem med det. Hvis det er dårlige veier der så det tar lang tid å kjøre og ikke går noen fly, så hadde jeg vært mer skeptisk. En fødsel, og spesielt første, tar jo også stort sett lang tid, så hvis du ringer han med en gang du kjenner antydning til fødsel, så er det lite sannsynlig at han kommer for sent, selvom det kan skje.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #17 Skrevet 5. juni 2012 Selvsagt skal han få reise i sin søsters bryllup. At han vil ha noen dager ekstra der når han først er hjemme synes jeg er helt naturlig. Det jeg stusser på er at du tydeligvis ikke er invitert..?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #18 Skrevet 5. juni 2012 Han kan kjøre hjem på 6.5 timer. Fly går hele tiden (1 time til flyplassen, 30 min fra flyplassen her hjemme). Grunnen til at jeg ikke skal i bryllupet er at jeg føler det er utrygt å dra så langt, vil føde på sykehuset mitt. I tillegg føler jeg meg tung og sliten, blir sikkert ikke bedre:p
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #19 Skrevet 5. juni 2012 Hi som skrev over! Selvfølgelig vil jeg at han skal få med seg bryllupet, men jeg synes det blir litt mye å være dere i en hel uke? Hi
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 5. juni 2012 #20 Skrevet 5. juni 2012 Lurer også på hvorfor du ikke skal i bryllupet til svigerinnen din?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #21 Skrevet 5. juni 2012 Skjønner egentlig ikke at HAN vil jeg... Hvor viktig er det for ham å få med seg fødselen? Som far ville ikke jeg tatt sjansen i hvert fall. Greit at mange førstegangsfødende bruker lang tid, men vi er MANGE som har brukt under 6-8 timer.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #22 Skrevet 5. juni 2012 Jeg er jo selvfølgelig invitert!! Jeg vil ikke dra etter eget ønske pga lang reisevei i bil/tog. Føler meg tung og sliten og er redd for å måtte føde der. Selv om oddsen for at det skjer er lav, skjønner det. Hi
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #23 Skrevet 5. juni 2012 Hadde ikke helt sett problemet hvis dere ser an formen din helt frem til han skal reise.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #24 Skrevet 5. juni 2012 Hadde ikke helt sett problemet hvis dere ser an formen din helt frem til han skal reise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå