Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Hadde ikke meningene deres vært så skumle, hadde de vært litt latterlige! Skremmende å høre hva de klarer å lire av seg og skremmende å vite at de får med seg andre mindre smarte mennesker...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Hadde ikke meningene deres vært så skumle, hadde de vært litt latterlige! Skremmende å høre hva de klarer å lire av seg og skremmende å vite at de får med seg andre mindre smarte mennesker... Så det du mener er at alle som har sånne meninger er mindre smarte? Og da igjen hentyder du at du er av den smarte typen?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Hehehe. Er alle de som er på venstresiden smarte da? Hvor ligger skillet?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Sian er jo ikke såå ekstreme, tror mange mange mange nordmenn som er med på tankegangen deres. Hvem er for halshugging, eller kvinneundertrykkelse? Er man mindre smart om man tar motstand fra det som islam representerer? Man skal være forsiktig med å sette folk i bås.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Mange av dem er nok smarte, også de som velger å følge dem. De er som andre, men samtidig har de tanker og kanskje erfaringer som gjør at de velger å mene som de gjør. Jeg leste ikke noe særlig av de vitnene som kom etter han som ble sendt live på TV. Men jeg vet da hva minst ett av de vitnene mener(Vigrid). Hvordan tror du Hitler klarte å få så mange følgere i sin tid? Greit vi i dag er mer opplyst, men det betyr ikke at alle liker opplysningene de får, av ulike grunner. Noe av det forstår jeg faktisk. Som redselen for at Norge skal bli "islamisert". Ikke at jeg tror det skjer, men muligheten er faktisk tilstede, dersom man ikke begynner å være mindre naiv som etnisk nordmann og med i styre og stell her. Vi bor tross alt i Norge, og har som grunnlag vår kristendom(selv om ikke alle følger dette) i vår oppdragelse og tradisjon. Hvorfor må vi viske dette ut? Fordi vi skal ta hensyn til muslimer? Hvorfor det? Kan ikke de bare reise hjem, om de ikke liker Norges måte å leve på? Etter å ha reist i mange land i verden, også muslimske land, så ser jeg hvor utrolig naive de fleste nordmenn her hjemme er. Og det er faktisk skremmende. Jeg er IKKE enig i det meste av det som ble sagt i retten i dag, og er IKKE enig med tiltalte heller. Ikke i hele tatt. Men jeg ser at vi er livredde for å bli oppfattet som rasister om vi stiller krav til våre innvandrere. Nå har vi heller ikke lenger en statskirke, og det er et direkte resultat av at vi har så mange religioner i Norge i dag. Hvorfor skal vi ta så mye hensyn? Ikke rart der finnes mennesker som reagerer ekstremt på dette. Tror du et muslimsk land ville fjernet islam som statlig religion dersom der var nok kristne eller annen religion i det landet? Litt som det ble sagt i retten - vi "hvite"(bleike, vil nå jeg kalle det ) kan ikke si imot andre hudfarger på noe område, uten å bli oppfattet som rasist og Nazi, eller annet i den retningen. Men de med mørkere hudfarge har liksom all rett til å gjøre det samme andre veien. Sier ikke det at vi hvite er overlegne i de med annen farge sine øyne? Jo, det gjør det. Og det er det som er tragisk, og som gir andre makt i Norge. Dette er det som gjør oss blinde og naive. Hva med rasismen som går andre veien? Jeg har vært i land hvor jeg omtrent ikke fikk servering på en tilstelning, fordi alle andre var svarte, og jeg er hvit (og norsk siden vikingtiden sikkert). Da sa min svigerinne(Som er svart og fra et land i Afrika), at dette er det hun opplever hver dag i et hvitt samfunn. Så det er heller ikke rart at de med annen hudfarge reagerer på alt mulig. Selv fatter jeg ikke det skillet man gjør med hudfargen, men tydeligvis er det mange som gjør det, samme hvilken farge de har.... Hva med å bare møtes som mennesker, og drite i religion og farger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå