Gå til innhold

Jeg får jo ikke melk? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er nå 2 uker gammel.

Jeg ammer og må gi tillegg etterpå. Da spiser han over 100 ml (NAN)

Når jeg pumper kommer det fra 10 til 30 ml. Aldri mere enn det.

Burde jeg bare gi opp? Er det noe vits? Det tar jo dobbelt så lang tid og først amme, også lage og gi nan etterpå. Og jeg begynner og bli ganske trøtt og sliten, og ikke minst deprimert av dette melke helvette.

Jeg har prøvd alt for og øke, men det skjer ingenting anderledes. Har fått sånn hormon nesespray av legen også. Det kommer fortere melk ut, men ikke mere. Spurte om jeg kunne få apafran, men det ville han ikke gi for det var bivirkninger som kunne gå utover hjernen, Eller no sånn.

Burde jeg bare gi opp? Jeg vil jo det beste for babyen min, men nå er jeg LEI, og sliten av at jeg ikke får mere melk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor pumper du? Kan du ikke la ungen die veldig ofte og mye et par dager, så kanskje produksjonen øker? Ikke stress! Drikk masse og kos med babyen din, så skal du se det går seg til :)

Skrevet

Jeg var i samme situasjon for et år siden.

Men jeg lot ikke mismotet ta meg jeg da. Jeg ammet det jeg hadde også fikk hun mme i tillegg. Gjorde minst mulig problem ut av det.

Holdt ut til hun var 8 mnd og er veldig stolt av det.

Skrevet

Han sovner etter 3 minutter ved puppen! Så jeg fikk beskjed om at jeg måtte pumpe for og holde produksjonen gående.

Skrevet

Når det har gått 3 minutter så ligger han bare og små sutter litt liksom..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg gjorde det samme som deg med storebror, hadde toppen 60 ml pr dag :-/ Etter 2 uker mistet jeg all melk, uten noe grunnlag for det.

Med lillesøster nå var det samme nøa igjen + at hun fikk bare smerter av det, prøvde i 3 uker, men ble totalt utslitt og surmuggen av det, så det ble nok et flaskebarn, og ungene (og samboeren) fikk ei blidere mor i huset.

Tror nok du skal gjøre det du selv føler for, om det går utover humøret ol, så er det jo like greit med mme.

Føler du for å gi det et siste forsøk så gjør du det.

Er jo kun du som kan vite hva som er best ofr deg og gutten din

Skrevet

Slik har jeg hatt det også 3 ganger. (regner med det skyldes at jeg har pcos) Ble dessverre ikke mer melk enn at jeg nesten klarte å dekke bunnen i flaska. Babyene sluttet selv med pupp i løpet av de første ukene, ble ikke så interessant når det bare ble som en smokk.

Skrevet

Men da er han vel ikke sulten?

Skrevet

jo, han sluker en flaske med nan på no time etter en time med amming. Helsesøster sier han koser seg for mye med pupp :s

Skrevet

Men da er han vel ikke sulten?

Hadde noen gitt med en tom flaske med vann hadde ikke jeg heller drukket fra den lengre enn til det var tomt. Hadde noen spurt meg om jeg ikke var tørst mer fordi jeg la fra meg den tomme flaska hadde jeg blitt irritert.

Skrevet

jo, han sluker en flaske med nan på no time etter en time med amming. Helsesøster sier han koser seg for mye med pupp :s

Samme som vi opplevde her dette ser det ut til. Her opplevde jeg at gutten vår ikke spiste når jeg ammet, han bare koste seg, så etter mange forsøk og tårer og frustrasjon gikk vi over til å kun gi mme, og vennte han til smokk. Var vanskerlig å godta at amming ikke funket for han, men han gikk ikke opp i vekt, og når han var 3 uker startet han å rase ned i vekt, siden han ikke fikk i seg nok, da helsesøstra anbefalte meg å kun gi pupp og droppe flaska, for å få han til å spise seg mett på brystet. Skulle aldri hørt på henne, hvertfall ikke siden hun kjeftet meg ut, fordi jeg hadde fulgt HENNES råd!

Skrevet

For det første så er ikke pumping noen indikasjon på hvor mye melk man har. Selv har jeg MASSE melk, men når jeg pumper i en time så har jeg maks fått ut 20 ml.

Om du skal slutte å amme må du neste føle på selv. Babyen vil ha det vel så bra(om ikke bedre) med mme og en uthvilt mamma. Du er ikke en dårlig mamma om du kutter ut ammingen, bare så det er sagt!

Skrevet

hei.

Eg hadde heller ikkje nok melk, og måtte gi MME etter kvar måltid. Han låg 30 min til bryst kvart måltid, men drakk likevel minst 100 ml etterpå kvar gang. Eg hadde problem med sår med både sopp og bakterier i tillegg , så fet heile var eit smertehelvete. Derfor pumpa eg ein del måltid innimellom og fekk på det beste 70 ml på å tømme to bryst.

Pga av smertene klarte eg maks 6 måltid i døgnet, så var vanskelig å øke produksjonen.

Alt styret gjorde amminga til eit styr, og sjølv om gutten var kjempe snill, grua eg meg heile tida til neste måltid. Å måtte først lide meg gjennom amming eller pumping, så blande erstatning også vaske og koke flasker. I tillegg hadde eg følelsen av åt eg ikkje gav ungen min det han trang. Alt dette gjorde at eg begynte å få ein depresjon, og eg klarte ikkje å kose meg med gutten min.

Etter 5 veker tok eg den beste beslutning eg har tatt på lenge, nemlig å slutte å amme og kun gi erstatning. Etter dette har vi fått eit nytt liv, og vi har det mykje betre begge to.

Du må gjere det som er best for deg, men husk åt det ikkje rr noko skam å gi opp amminga! Det er bra før barnet å få morsmelk, men det er like viktig før barnet å ha ei mor som har det bra med seg sjølv, og kan gi han kos og omsorg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...