Gå til innhold

Hva? Er du bare i uke 30? Oj... Da er du jammen diger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å slå ned kollegaer som klarer å lire av seg sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet å ofte jeg har fått høre nettopp dette! Går det an? Ja, syns faktisk du, men loven på din side, har lov å slå ned sånne kollegaer! Etter hvert (til de rette menneskene) begynte jeg å svare: ja, jeg har en baby inni magen min forstår du, hva er din unnskyldning liksom?

åhr, noen er bare så teite...:-p

Tipper du ser flott ut jeg:)

Skrevet

Bare svar noe sånt som; Du er ikke gravid nei? Dæææven du er feit!

Skrevet

Hehe... Tror de føler at de bare må si noe:-)

Forrige gang var jeg enorm, alle mente det måtte være tvillinger osv....

Denne gang har jeg litt mindre mage (men like mange kilo, som har inntatt rumpe og lår). Og det et minst like galt, for nå, med et par mnd igjen til termin, må jeg høre på kommentarer om hvor ungen er blitt av, og om jeg er sikker på at alt er i orden med ungen!!! Hvem spør om sånt?

Skrevet

Tross alt glad det ikke bare er jeg som har fått hørt slikt. "Jøss, så diger du er, det måå bare være to der inne" "Nå er du tjukk nå" and so on and so on. Dette er min tredje, jeg er slank av natur, 170 cm og 56 kg, men legger på meg mye i svangerskapene. Svarte ei som for litt siden var stor i kjeften med at "det er nå iallefall midlertidig til meg. Du da? Fødsel snart på deg?" (hun var ikke gravid) Greit å skal tåle litt, men det er måte på, respekt bør man ha uansett:) Glad dette svangerskapet snart er over:)

Skrevet

På jobben og av enkelte i familien fikk jeg høre at det bare måtte være to inni der..ei på jobb sa at det er nok en ponni..så hyggelig. Og det verste er at denne gangen var jeg en del mindre enn med førstemann, og ikke spesielt stor.

Det jeg heller ikke skjønner er at de fleste som kommer med slike kommentarer har jo vært gravide selv.

Skrevet

Tross alt glad det ikke bare er jeg som har fått hørt slikt. "Jøss, så diger du er, det måå bare være to der inne" "Nå er du tjukk nå" and so on and so on. Dette er min tredje, jeg er slank av natur, 170 cm og 56 kg, men legger på meg mye i svangerskapene. Svarte ei som for litt siden var stor i kjeften med at "det er nå iallefall midlertidig til meg. Du da? Fødsel snart på deg?" (hun var ikke gravid) Greit å skal tåle litt, men det er måte på, respekt bør man ha uansett:) Glad dette svangerskapet snart er over:)

Akkurat den har jeg også fått høre " Du er VELDIG stor! Det må jo være to der inne!!"

Folk uten antenner er det nok av gitt:-P

Skrevet

Ondskapsfullt av folk å kommentere slik og legg merke til, DETTE ER NESTEN UTELUKKENDE KOMMENTARER FRA ANDRE KVINNER. Det synes jeg er ekstra kjipt, for de fleste kvinner vet jo at det kan være problematisk med kropp når man er nettopp, en kvinne. Enig med alle dem som foreslår frekke kommentarer tilbake, dette er rett og slett ufint. Jeg har måttet fortelle en venninne at jeg ikke liker å høre "guuuuud hvor stor du er!!!!!" hver gang vi treffes, og jeg merker også at dette har skapt en distanse mellom oss fordi det viser en ekkel side ved henne.

Skrevet

Fikk også høre hvor stor jeg var, og jeg var enorm. Irriterende, var jo fulstendig klar over det selv. Og jeg hadde to inni der ;)

Skrevet

Huff jeg erindrer meg selv før jeg ble gravid selv, stormage uttalelse kunne sikkert jeg lirt ut av meg. Men etter å opplevd å gå gravid og få lignende kommentarer selv, sier jeg nå "så fin mage du har da" osv.

En jeg jobbet med skulle gjette på kjønnet til baby imagen (vi viste ikke) og sa " Jeg tror det er gutt, du har akkurat samme mage som når jeg gikk med gutt. Jeg var ikke pen jeg heller da !! "

Oki takk for den, følte meg særdeles vakker da ja. Skal sies at gutt var det inni der da, så hun hadde kanskje rett :P

Skrevet

På jobben og av enkelte i familien fikk jeg høre at det bare måtte være to inni der..ei på jobb sa at det er nok en ponni..så hyggelig. Og det verste er at denne gangen var jeg en del mindre enn med førstemann, og ikke spesielt stor.

Det jeg heller ikke skjønner er at de fleste som kommer med slike kommentarer har jo vært gravide selv.

Unnskyd meg. En ponni??? Hun må jo være underutviklet mentalt! Dummeste og slemmeste hittil syns jeg. Haha. Jeg må nesten le av det. Tror hun det er gøy - at hun er morsom?

Gjest sug lut
Skrevet

"Godt nyttår! Hatt det fint i jula, da? Ja, nå er det vel like før..."

"Nei, jeg har termin i april, faktisk."

Jævla gøy - nei.

Skrevet

Jævla gøy - nei.

Nei, ikke gøy.

I redsel for å gjøre en slik blunder tør jeg aldri å kommentere at noen er gravide, sev om det er helt åpenbart. Tror ikke jeg hadde turt å antyde det før vannet gikk rett foran meg, altså...

Skrevet

"HÆ? Er du bare HALVVEIS??

Sikker på at det ikke er tvillinger inni der?"

Jajamensann.. Hyggelig? øøhh. nei..

Skrevet

jeg svarer konsekvent tilbake når noen kommenterer hvor stor jeg er blitt. f.eks ja, jeg har lagt meg ut og det har jammen du også ser jeg.. aldri noen som kommenterer det to ganger ;)

Skrevet

Gikk en tur i byen da det syklet en mann forbi meg, i forbifarten sa han: "Hei hei tjukken...!"

Var riktignok bare 1 uke igjen før termin, men når man allerede føler seg som en hval er det ikke særlig gøy å få bekreftelse på det :P

Gjest yrild
Skrevet

Jeg fikke høre sånt hele tiden, men jeg vet ikke om jeg synes det gjør noe...

Stor mage hadde jeg jo, men iom at grunnen er at jeg var gravid synes jeg ikke det var så farlig at folk påpekte det.

Skrevet

Haha, folk har ikke peiling på hva de snakker om. Jeg får høre "åhhh, du har så liten mage..." Da må jeg le, for symfyse-fundus målet mitt ligger laangt utenfor det skraverte området. Hihi, har jeg ikke da stor mage kanskje? :) Som nevnt tidligere av noen, tror de bare føler at de må si noe. Du er nok helt fin!

Skrevet

Min far kaller meg bare "tjukka" og har gjort det siden magen virkelig kom frem. Helt greit det, jeg har jo stor mage! Så lenge han slutter med det når babyen kommer er det fint, da er det ikke så hyggelig å bli kalt tjukk. Men nå skal det sies at jeg ikke har lagt meg ut noe ellers da, er kun magen som står rett ut, så da er det kanskje lettere. Hadde sikkert ikke syntes det var så hyggelig om jeg hadde lagt på meg masse og så ble kalt tjukka hele tiden.

Skrevet

Jævla gøy - nei.

Jeg hadde en kunde som kom bort til meg i butikken, i slutten av november, og klappet på magen min:-"å, så koselig det blir for dere med baby til jul". Jeg:-" Jeg håper da ikke det da terminen er i slutten av februar". Kunden:-" åhh.. Er det tvillinger?"

Igår derimot var jeg på vekstestimering på sykehuset. Legen utbrøt da hun fikk se meg -"Hvordan kan det være et så stort barn inni der, du er jo så liten?" Det reddet faktisk dagen min! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...