Gå til innhold

"Å den streiken må baaare fortsette"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir mektig provosert av uttalelser som "å ja streiken må bare fortsette - deilig å slippe stressende morgerer og lekser" fra venninner som er studenter som er ferdig for sommeren eller hjemmeværende mamma venninner som har besteforeldre som stiller opp bare de har snue der hjemme og duller med ungene i dagesvis.

Jeg jobber som oversetter og har nå hatt tre barn i småskolen hjemme i nesten to uker....må jobbe hjemme hver dag og med tre unger som krever sitt er det nesten umulig å få konsentrert seg. Ettermiddagene er fylt med forskjellige aktiviteter for ungene så kvelden her kommer i 21 tiden....da er man iallefall for trøtt.

Støtter streiken men fader heller altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du alenemor? Hvis ikke, hvorfor er ikke far hjemme?

Skrevet

Begynner å bli nok, ja.

Hørte jeg at de nå krangler om ca 700 kr i året?!?!?!

Skrevet

HI her....far er ikke hjemme for han jobber selvstendig med reklame og er inne i en skikkelig hektisk periode..og som selvstendig er det desverre ingen som stepper inn for han skulle han måtte være hjemme.

Skrevet

Jeg støtter ikke streiken og selv om jeg også har hatt to unger hjemme fra skole og barnehage i to uker sier jeg "bare fortsett å streike". Vi klarer oss greit til august, tjener greit på å slippe utgiftene til barnehage og SFO. Samtidig er det fint at kommuneøkonomien blir bedre. La dem streike!

Skrevet

Begynner å bli nok, ja.

Hørte jeg at de nå krangler om ca 700 kr i året?!?!?!

Da har du dårlig hørsel!

Det dreier seg om framtida!!

Skrevet

Enig. Jeg har eksamen på fredag og tærer på å være hjemme med to unger og bare tenke på alt jeg ikke får gjort hele dagen. Men det vel ikke detaljene i streiken det går på, det er jo prinsippene. Og jeg skjønner det! Men passer meg sabla dårlig akkurat nå :(

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har 2 barn, jobber hver dag og må snart ha perm uten lønn for å få det til. Men bare fortsett, det handler om viktige ting!

Skrevet

streiken blir slutt ikveld eller natt. de sitter ikke 6 timer frivillig mekling hvis det ikke er noe å mekle om.

Skrevet

Men sist jeg hørte så hadde de laget ei kisse, og har ikke mer møte for i dag? Hørte jeg feil?

Skrevet

Streiken er for en god sak, til syvende og sist. Skjønner det er frusterende for dere som må holde unger hjemme fra skole og barnehage. Selv er min eksamen avlyst og barnehagen åpen, så streiken berører ikke meg personlig.

Skrevet

Jeg støtter ikke streiken og selv om jeg også har hatt to unger hjemme fra skole og barnehage i to uker sier jeg "bare fortsett å streike". Vi klarer oss greit til august, tjener greit på å slippe utgiftene til barnehage og SFO. Samtidig er det fint at kommuneøkonomien blir bedre. La dem streike!

Jeg bor på østlandet og kan ikke forstå at de (kommunen) tjener så mye på streiken. Rundt oss er skoler og barnehager stengt pga renhold, utdanningsforbundet har ikke tatt ut skole her (noen i barnehagene, men ikke mange). Kommunen må lønne personale i barnehager og skoler selv om instutisjonen er stengt, samtidig som de må redusere/refundere betaling på sfo og barnehage (tjenester de ikke har fått levert). Så her omkring stemmer nok ikke konklusjonen din......

Skrevet

what did i say???/ der var den over!!!!

Skrevet

what did i say???/ der var den over!!!!

Det var vel ikke veldig overraskende da de gikk inn i frivillige forhandlinger. Du er ikke alene om å forutsi en avslutning;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...