Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Du hadde blitt alenemor til to barn. Far ønsker ikke kontakt med barna, du har ikke noe som helst familie,og ingen nære venner? Begge barna er under 6 år.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Kunne vei ikke gjort så mye annet enn å brette opp ermene og gjøre det beste ut av situasjonen... Ville gjort ALT for at barna mine skulle fått en god hverdag og de beste forutsetninger.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Jobbet og tatt meg av ungene mens jeg lurte på hva som var galt med meg som ikke hadde noen venner noe sted. Flyttet nermere familie og venner om de fantes et annet sted.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 er i situasjonen-og har ikke annet valg enn å gjre så godt man kan!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Det som er feil med meg er at jeg har hatt en jævlig oppvekst mildt sagt, med en narkoman mor og en voldelig far. Jeg har valgt å bryte kontakten med dem i voksen alder, noe som medførte at resten av familie (som heller ikke er helt gode) også kutten kontakten med meg. Grunnen til at jeg ikke har noen ordentlig nære venner er pga sosial angst, folk forblir bare bekjente... Vet det ikke er så mye annet å gjøre enn å ta tak, men føler meg bare så helt alene i hele verden :/ Hi
Mandalas Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Jeg hadde tatt kontakt med Home Start i kommunen og evnt om det er noe "familiehus" i kommunen, a la linken min. Kanskje hadde jeg også tatt mot til meg å søke etter reservebesteforeldre, selvom det er ekstra vanskelig når man har sosial angst (må jo bli kjent med reservene..). Videre hadde jeg brukt internett aktivt for å prøve å finne andre i samme situasjon ("andre i samme situasjon" betyr mye for meg som du kan se). http://www.tonsberg.kommune.no/cms/cms.nsf/$all/79111E46F8AD64E4C1257368003BE0E0 De kan støtte i en vanskelig overgangsfase og muligens formidle kontakt med andre i samme situasjon.
Mandalas Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Også trenger det da slett ikke være galt med noen for at de ikke har venner. Man har jo sett på vennetrådene her inne at det er veldig, veldig vanlig å ikke ha noen nære venner i voksen alder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå