Gå til innhold

Blir "haste" keisersnitt i morgen, noen siste tips/innspill???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sjokkbomben på sykehuset i dag, det blir keisersnitt i morgen pga div.

Nå gleder vi oss som bare det, men svirrer litt rundt meg selv for å prøve å tenke ut hva som burde gjøres eller handles inn til et keisersnitt i forhold til vanlig fødsel. Alt til vanlig fødsel er på plass, men blitt tipsa som store bukser pga såret, kjøpe sårrens og ha klar hjemme....

Men hva mer ??

Noen som vil dele aha opplevelser eller noe annet som kan være ok å vite ang selve keisersnittet eller rett før eller etter ? litt annerledes å høre det fra dere som har opplevd dette selv enn fra sykepleiere og jødmødre på sykehuset i dag,..

Takker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg store kompress til å legge over såret, dette beskytter samtidig som det holder såret stramt. Pass på undertøy som kan holde seg over arret ei stund fremover. Eller skal du ikke styre for mye med såret.

Dette går bra skal du se. Man blir som regel veldig godt ivaretatt under keisersnitt, og du får hjelp, skal ha hjelp til alt, og få den smertestillende du trenger!

Du kommer til å ha et døgn i senga, og så blir du på beina etter det. Du vil merke at du har et operasjonssår, men du vil merke at du er utrolig nok ganske mobil allikevel. Nå er smerteterskelen vår vel og merke forskjellig. Men kom deg på beina så fort som du klarer!

Masse lykke til!

Snart et halvt år siden mitt eget, og jeg var bare positiv overrasket over hele opplevelsen!

Skrevet

Truser og bukser som er såpass høye og løse i livet at ikke kanten ligger rett på såret. Hvit plaster teip, ble anbefalt å ha det over arret en stund etter bandasjen og stiffter ble fjernet for finere arr. Det er det eneste jeg hadde pehov for so dreide seg om såret. Men vet om mange som synes det er greit med en liten lett trille med bilstol adaperet for å kunne komme seg lettere ut på egenhånd.

Skrevet

Kommer helt an på hvordan de syr deg og da. Jeg hadde ikke stifter, men sydd med tråd som løste seg opp av seg selv.

Men ja fikk og høre at teip kan være lurt etter den var løsna og. :)

Skrevet

Hva sa de til deg på sykehuset? og hvilket sykehus er det?

Jeg skal ta ks på fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...