Gå til innhold

Holde det hemmelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo mange som holder graviditeten sin hemmelig i 3 mnd til venner osv, men sier det til de nærmeste i familien når de finner ut av det...

hva gjorde dere?? holdt dere det hemmelig for alle i 3 mnd? eller fortalte dere det til noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holdt det hemmelig i nesten 4 mnd denne gangen. Ikke planlagt så lenge, men det ble bare sånn... Da sa vi det til ungene og da var det i alle fall ikke hemmelig lenger:-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi holdt det hemmelig for alle, bortsett fra min søster og arbeidsgiver, til uke 18. Men det var pga tidligere historikk med abort og syk baby, vi ville sjekke mest mulig før vi gikk ut med det.

De andre gangene har vi sagt det til de fleste rundt uke 10-12.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Med første barnet fikk ingen vite noe før jeg hadde hørt hjerteslagene i uke 12.

Med andre fortalte vi foreldrene våre nokså tidlig (uke 7-8 kanskje) og det var det dummeste vi har gjort, for de klarte selvfølgelig ikke å la være å slippe små hint til andre.

Skulle det dukke opp flere små kommer vi til å holde det for oss selv til uke 12.

Skrevet

Aller nærmeste familie fikk vite det fra uke 10-12. Av ymse årsaker var det ikke "offentlig" før en gang mellom uke 20-25...

Skrevet

Med eldstemann fikk alle vite det ganske så kjapt, litt vanskelig å skjule når man bodde sammen med flere og kastet opp HELE tiden. Nr 2 ble fortalt om til familie ganske kjapt også sa vi det til resten når det passet seg sånn.

Nå er prøvingen på nr 3 startet og det vet et par av våre venner om. De vil få vite det ganske kjapt når det klaffer. Regner med vi venter litt med å si noe til familie, venner osv. Men vi får se hvor fort magen begynner å vises og om jeg blir dårlig.

For meg er det mer naturlig å dele sånt med venner jeg snakker med nesten daglig enn med farfaren min som jeg snakker med kanskje to ganger i året.

Skrevet

Jeg fortalte dagen jeg fant det ut til mine foreldre og søsken. Var vel 4-5 uker på vei. Fortalte det til mine nærmeste venner 3stk rundt 2 mnd.

Skrevet

Første gangen fikk familien vite dte tidlig, ca uke 6 eller så. Andre gangen fikk de vite det da jeg mistet.. 3 gangen fikk de vite det ved 6 uker, men jeg mistet igjen uka etter. 4 gangen fikk de vite det nesten med en gang, samt arbeidsgiver i uke 10, men dessverre mistet jeg da også.

Jeg vil være åpen om at jeg har mistet etc, og dessuten har jeg vært ganske dårlig de første ukene, slik at jeg synes det er greit at de nærmeste vet om det.

Bestevenninna mi får jo omtrent vite det før befruktningen har skjedd, da. ;)

Skrevet

Første gangen trodde jeg at man ikke skulle si det til noen før etter 12 uker så jeg gjorde ikke det heller.

Andre gangen tenkte jeg selv at det er naturlig å dele det med de man også ville fortelle om en evt abort til. Er jo de første 3 mnd man trenger mest støtte og hjelp, kvalm, trøtt og sliten som man er. Da fortalte vi det til nærmeste familie og nærmeste venner rundt ike 7-8 tenker jeg.

Tredje gangen fikk både nærmeste familie og nærmeste venner vite det inne en uke etter at vi visste det selv.

Fjerde gangen sendte jeg en mms av den positive testen til mamma og søsteren min en time etter at jeg hadde tatt den ;)

Begynner ikke opplyse naboer, arbeidskollegaer osv første tiden, de er det heller ikke naturlig å snakke med om en abort. Men skulle jeg mistet et barn tidlig ville jeg jo søkt trøst og støtte hos familien min og nære venner, så de kunne like gjerne få vite det med en gang.

Skrevet

første ungen fortalte vi det i uke 8,.

andre ungen fortalte vi det til noen når jeg var 2 mnd på vei,. kunn min mor som fikk vite det da.

resten fikk vite det når jeg var 5mnd på vei. magen begynte å vise seg.

Skrevet

5 måneder, ingen visste noe før det :P

Skrevet

Jeg fortalte til familie og venner med en gang jeg fant det ut.. Hadde tenkt til å vente litt med å si det på jobben, men alle skjønte det.. he he... Jeg tenkte meg ikke om og sa i et møte engang.. Herregud, er det ikke varmt her, og åpnet vinduene. Alle begynte å le, og sa at det var bekreftelsen de trengte. De hadde visst hvisket om det en stund:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...