Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Noen som vet hvor langt nord de holder til ca? Jeg er rett og slett dritredd slanger, og får nesten litt panikk av å tenke på at vi skal flytte sørover til sommeren!! Vet at de prøver å unngå mennesker, men gud som det stikker i hjertet uansett. Vil ikke flytte, men har KJEMPELYST!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Ikke for å være frekk... men har du prøvd google?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Lengst nord i landet de har funnet huggorm er i Rana i Nordland.
Himmel og hav Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Den finnes "godt nord for polarsirkelen" i følge Wikipedia. her jeg bor skal det visstnok være mye hoggorm. Jeg har sett den kanskje 3-4 ganger i mitt liv, og jeg går mye i skogen og plukker bær, sopp, blomster og er mye ute ellers også. Den skyr folk, så du skal liste deg rimelig stille innpå for at den ikke skal stikke av.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Det nordligste funnet er gjort i Rana i Nordland. Selv bor jeg på Hamar, og i skogene rundt her er det huggorm, selv om jeg aldri har sett noen selv. Tror ikke du skal bruke energi på å bekymre deg. Gå evt. med støvler i skog og mark, så du unngår faren for bitt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Om man tramper hardt i bakken så forsvinner de som regel for de merker vibrasjonene i bakken. Slanger har ikke noe hørsel så de blir ikke skremt om du feks skriker. Og står du helt stille tror de at du er en del av naturen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå