Gå til innhold

Innesko i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente på 17 mnd begynner i barnehagen i august. Hun holder på å lære seg å gå nå, så hjemme går hun barfot, i sokkelest med antisklisokker eller med skinntøfler (altså slike som er helt myke). Dette fordi jeg har hørt at dette er å anbefale for barn som lærer seg å gå.

Men hva vil barnehagen forvente at hun har på beina? Kan hun ha på seg skinntøfler bare? Har ikke så lyst til å bruke sandaler på henne enda siden hun fortsatt er så "ny" i å gå. Og jeg kommer garantert ikke til å reagere om hun må gå ut i skinntøflene i -10 eller sølevær fordi brannalarmen har gått. Da får hun heller gå inne i sokkelesten resten av dagen (i tørre sokker jeg legger igjen bare "i tilfelle"), og kommer det en forskjølelse så gjør det det (heller det enn å brenne inne eller som noen beskriver, løpe rundt i en brennende barnehage for å lete etter sko).

Men når det presiseres at barna må ha "inneSKO", gjelder da skinntøfler som innesko eller er sandaler et must?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hver enkelt barnehage. I barnehagen her trenger dem ikke innesko, det er opp til oss foreldre hva vi ønsker dem skal bruke. Jenta vår har bare skinntøfler, me det er ikke alltid hun har dem på.

Jeg har faktisk aldri tenkt på det med brannalarmen, men blir det brann er det nesten bedre at hun springer ut uten noe som helst, enn å bli røykforgiftet fordi hun ikke finner skoene.

Skrevet

På avdelingen der jeg jobber, småbarnsavd, bruker de skinntøfler eller gymsokker. Men flesteparten går på sokkelæsten. Vi har vannbåren varme i gulvet, så det er ingen som fryser på beina.

Skinntøfler er helt perfekt spør du meg:)

Skrevet

I barnehagen til jenta vår bruker de fleste sandaler :)

Skrevet

Skinntøfler er supert.

Mye bedre enn stive tøfler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...