Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 ammer henne enda. bruker å gi henne middag og grøt på kvelden. Ellers ammer jeg henne. Burde jeg gi henne noe annet enn morsmelk til frokost?Ho er ikke misfornøyd med å få bare morsmelk til frokost da. Jeg er bare redd for at hvis jeg gir ho for mye fast føde så vil ho ikke ha puppen lenger og jeg har ihvertfall lyst å amme henne kanskje til ho er 1 år...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Så du vil heller at ungen skal sulte og ikke få den næringen hun trenger fr du vil amme? Det er ikke gitt at ammingen forsvinner selv om du gir henne mer fastføde. Kunne jo prøvd å gi henne grøt til frokost etter amming. Syns det var lenge å gå uten annen mat enn mm frem til middag. Får hun ikke frukt eller youghurt heller?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Selvfølgelig gir jeg henne jogurt i frukt! Men jeg ammer mye. Jeg mente fastføde som grøt og slikt!! Jeg vil ikke at ungen min skal sulte!! Du kunne ha spart deg å svare her. Jeg er ute etter tips og gjøre det rett. Derfor jeg skriver her!
Gjest sug lut Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Det er det eldste spedbarnet jeg har hørt om.
Tigerpote Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke gir henne frokost? Kan dere ikke koseamme i senga først, så kan hun får brødskive, grøt, babyyoghurt, banan etc...? Du mister ikke melka av den grunn. Vi gjorde det slik, hvis jeg husker riktig, og vi ammet til hun var nesten 2 og jeg var gravid igjen
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Hva er ett barn på 8 mnd da? Spedbarn eller baby? Eller barn? Noen sier sånn og andre sånn.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Hei Barnet ditt sulter ikke....... som det er svart over her hehe..... Hun får jo mm :) OG hun er jo fornøyd Kanskje greit å prøve med litt skive, frukt el litt grøt ETTER amming dersom du ser hun blir mindre fornød - sånn etter hvert Dersom du ammer før måltid vil du opprettholde produkjsonen!
msunicorn Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Yoghurt og frukt er jo fast føde... Men lurer litt på det samme selv, for her ammer jeg først siden det er anbefalt. Men når hun da spiser seg stappa på morsmelk så er hun ikke så veldig lysten på en porsjon grøt etterpå. Nå er mitt barn 5,5 mnd da så det går greit enda. Men før eller siden må jo puppen vike for fast føde...Hvor lenge skal man egentlig amme først...?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #12 Skrevet 5. juni 2012 Folk må alltid svare så idiotisk.....akuratt som det å ikke måtte si det face to face resulterer i at man kan si masse dritt. Helt utrolig. Jeg har hatt tre unger som alle har blitt ammet til de har vært 1-1,5 år. Rundt den alderen der har jeg ammet i senga om morgenen....kos for mor og barn. Så stell og klær og så en skive på kjøkkenet etterpå. Har ikke litt mindre amming av den grunn :-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #13 Skrevet 5. juni 2012 Det er det eldste spedbarnet jeg har hørt om. ? Spedbarn er de til de er 12 mnd.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 5. juni 2012 #14 Skrevet 5. juni 2012 Yoghurt og frukt er jo fast føde... Men lurer litt på det samme selv, for her ammer jeg først siden det er anbefalt. Men når hun da spiser seg stappa på morsmelk så er hun ikke så veldig lysten på en porsjon grøt etterpå. Nå er mitt barn 5,5 mnd da så det går greit enda. Men før eller siden må jo puppen vike for fast føde...Hvor lenge skal man egentlig amme først...? Du ammer først så lenge du og barnet synes det er greit. Når du begynner å gi fast føde før amming vil produkjonen normalt avta - fordi barnet ikke er så sulten. Helt individelt fra 6 - 10 mnd er vel innenfor normalen vil jeg tro! Du kjenner barnet ditt best!
soleia Skrevet 5. juni 2012 #15 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Har amma mine to til godt over året (14 og 18 mnd), men begge hadde ei "krise" i 8 - 9 mnd alder der dei berre ville ha pupp til morgon og kveld, og ikkje på dagen lengre etter dei var komne opp i 4 måltid. Etter kvart vil vel to måltid fast føde vere litt lite, så eg ville starta å gje litt frukost og evt frukt som lunsj. Du kan først gje mm og deretter mat. Melkemengda går nok ned, men du treng ikkje slutte med amminga enno. Etter kvart vert amminga meir kos og mindre matøkt Endret 5. juni 2012 av soleia
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #16 Skrevet 5. juni 2012 De er baby til de er 1 år gamle, ville ikke definert et barn over 3 mnd som spebarn...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #17 Skrevet 5. juni 2012 Det er det eldste spedbarnet jeg har hørt om. ? Spedbarn er de til de er 12 mnd. spedbarn ville jeg si er fra 0 - 3 mnd og fra 3 mnd til 1 år er de baby. virker litt teilt å si spedbarn til en på 8 mnd+
Tigerpote Skrevet 5. juni 2012 #18 Skrevet 5. juni 2012 I flg flyselskapene er de spedbarn til de fyller 2 år!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #19 Skrevet 5. juni 2012 Det er det eldste spedbarnet jeg har hørt om. ? Spedbarn er de til de er 12 mnd. spedbarn ville jeg si er fra 0 - 3 mnd og fra 3 mnd til 1 år er de baby. virker litt teilt å si spedbarn til en på 8 mnd+ Du mener såklart hva du vil(kanskje misforstått begrepene baby og spedbarn?). Men offisielt er det opp til 12 mnd, og i enkelte sammenhenger, bl a reiseliv opp til 2 år.
Gjest Husfrua Skrevet 5. juni 2012 #20 Skrevet 5. juni 2012 Jeg ammer gutten min på 13 mnd litt på senga før vi står opp,også er det påkledning og lek før brød eller grøt til frokost. Jeg personlig ville gitt mer til frokost enn mm. De er jo mer aktive når de er 8 mnd enn spedbarn og vil tro de trenger å starte dagen med et skikkelig måltid. Men det er min mening.
Gjest Husfrua Skrevet 5. juni 2012 #21 Skrevet 5. juni 2012 Jeg ammer gutten min på 13 mnd litt på senga før vi står opp,også er det påkledning og lek før brød eller grøt til frokost. Jeg personlig ville gitt mer til frokost enn mm. De er jo mer aktive når de er 8 mnd enn spedbarn og vil tro de trenger å starte dagen med et skikkelig måltid. Men det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #22 Skrevet 5. juni 2012 Ifølge det som er av lesestoff er ungene spedbarn til de er 12 mnd. Så om dere mener det er fra de er 0-3 mnd, så får det være deres sak.. HI: Om hun er fornøyd med mm bare, så er det ingen skade i at hun kun har mm til frokost, men med tanke på at det er den første tiden de har størst interesse og aksept for fremmede smaker (fordi de er nysjerig) så kan det være en fordel å starte med noe annen frokost, men det er bare å amme henne først, og tilby grøt eller brødskive etterpå, svært få babyer avviser brystet fordi om de starter opp med fast føde, ammingen gir de nærhet og bekreftelse som maten ikke kan gi
cheni Skrevet 5. juni 2012 #23 Skrevet 5. juni 2012 Jeg måtte faktisk fullamme nest yngste til han var 8 mnd. Han hadde matnekt, men var god og rund kun på mm. Legen sa at han fint hadde klart seg ei god stund til kun med mm, men heldigvis så begynte han å spise Signerer alle som skriver at du skal amme før måltid, og syns nok at du kan begynne å innføre flere faste måltider nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå