Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 Eller blir man ikke slapp før det går ut over Hb? Jeg er gravid i uke 38 og har jernlager "nede på firetallet" som legen sa. Hb er derimot ok (11,3). Relativt lavt blodtrykk (90/55). Har vært veldig slapp i det siste (type kollapset og ikke kommet meg ut av senga etter jobb), men har også vært mye syk i svangerskapet med hyperemesis, langvarig mycoplasma etc. I følge jordmor tar det lang tid for kroppen å komme seg når man er gravid. Er heldigvis i permisjon nå, men har tre aktive gutter å løpe etter, blir jo ekstra mye løping i disse streiketider Elsker å ha dem hjemme, men kjenner at jeg kunne trengt å sove litt på dagen nå som jeg sover så lite og dårlig på natten. Blir man slapp av lave jernlager alene, eller er det en samlepakke av alt det andre? Må si jeg gleder meg litt til svangerskapet (og/eller streiken) er over...
☆☆☆ Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Man blir stort sett ikke slapp før jernlageret er så lavt at det går ut over Hgb, før den tid er lave jernlagere symptomfritt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 Man blir stort sett ikke slapp før jernlageret er så lavt at det går ut over Hgb, før den tid er lave jernlagere symptomfritt. Takk for svar! Da er det bare å forebygge med jerntabletter. Er vel hele situasjonen som gjør meg så slapp og sliten. Godt det snart er over
☆☆☆ Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Takk for svar! Da er det bare å forebygge med jerntabletter. Er vel hele situasjonen som gjør meg så slapp og sliten. Godt det snart er over Siste delen av svangerskapet er noe dritt, ja. Har en baby på 11 uker og har enda ikke vært i nærheten av så sliten nå etter fødselen som jeg var de siste par månedene av svangerskapet. Og jeg hadde et problemfritt svangerskap med unntak av bekkensmerter som på ingen måte var invalidiserende.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Takk for svar! Da er det bare å forebygge med jerntabletter. Er vel hele situasjonen som gjør meg så slapp og sliten. Godt det snart er over Siste delen av svangerskapet er noe dritt, ja. Har en baby på 11 uker og har enda ikke vært i nærheten av så sliten nå etter fødselen som jeg var de siste par månedene av svangerskapet. Og jeg hadde et problemfritt svangerskap med unntak av bekkensmerter som på ingen måte var invalidiserende.. Lykke til Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå