Gå til innhold

Hva ligger startlønn for sykepleiere på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og avhenger det av hvor mange år en har jobbet i helsevesenet tidligere?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selfølgelig... Grunnlønn for sykepleiere ligger på fra 336 000 i året til 450 000. Dette kommer ann på om det er stat (sykehus) eller kommune du jobber i da kommunene er bedre betalt. Ansiniteten telles fra de årene du har vært ute i arbeidslivet. du får lønnshøyning etter 5, 10 og nogen steder 16 år. (full ansinitet)

Nattsykepleier i en 50'% stilling vil få utbetalt lønn som hvis enn hadde gått 75% turnus dagstilling på grunn av nattillegg.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvor kan man tjene 450 000 i startlønn som vanlig sykepleier?

Skrevet (endret)

Tror ikke det stemmer helt. Har 10 års ansinitet som sykepleier og videreutdanning og tjener 420000. Jobber i kommunen.

Endret av kjempekanin
Skrevet

Man opparbeider ansiennitet i staten, ikke som sykepleier. Samboeren min er politi og begynte med 16 år ansiennitet siden han hadde vært mange år i forsvaret først (og så får man ansiennitet under utdanning i politiet).

Skrevet

Dette stemmer jo. Eg har jobbet som sykepleier i 1 år. Har full ansinitet pga tidligere jobber og tjener 450 000 i året;) jobber i den best betalte kommunen

Skrevet

Klepp kommune, rogaland

Skrevet

Men vis du jobber deltid under studiet i 3 år, så betyr ikke det at man får 3 år ansinitet? Da må man ha jobbet i en 100% stilling eller?

Jeg tror stillingsprosenten min er 12.5 eller noe, for jeg jobber fast hver tredje helg. Hender at jeg tar noen vakter utenom også.

Skrevet

Jeg tjener 329 000 i året + tillegg. har regnet på at med tillegg får jeg ca 70 000-80 000 kr til i året. Dette var før lønnsforhandlingene da, nå er vel startlønnen noe høyere.

Jobbet som sykepleier i 1år

Skrevet

all tidligere jobbing, uansett hvor liten % teller på ansiniteten. Iallefall der jeg jobber :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...