Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hva er ok? Hvir mye penger hadde du regnet med å bruke på en god venninne?
Frøken Ubesluttsom Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 På det utdrikningslaget jeg var med å arrangere for noen år siden, spurte vi de som sku delta hvor mye de var villig til å legge i. Det var ganske stor enighet om 500 per pers, noen kunne gitt mer, men det var noenlunde overkommelig for de fleste (selvsagt, siden de foreslo det sjøl). Men noen har jo ikke råd til å avse så mye så for noen er 200 en bra sum pr pers og. Kommer jo kanskje an på hvor mange man blir og evt hva man har tenkt å gjøre.... Forøvrig trenger ikke et utdrikningslag koste all verden... Noen har kanskje noen kontakter og kjenner noen som kjenner noen etc....
dorri Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Jeg var i et utdrikkningslag i mai. Forloveren skulle ha 750 kr pr pers. I tillegg skulle vi ha med gave. Jeg syntes dette var drit dyrt! Spesielt når jeg var høygravid og ikke fikk vært ordentlig med på morroa.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Jeg var i et utdrikkningslag i mai. Forloveren skulle ha 750 kr pr pers. I tillegg skulle vi ha med gave. Jeg syntes dette var drit dyrt! Spesielt når jeg var høygravid og ikke fikk vært ordentlig med på morroa. Det skjønner jeg. Jeg syns forloveren skulle forhørt seg med de som sku delta hva de følte de kunne avse. Også er det ikke om å gjøre å ha det dyreste opplegget, men at bruden skal ha det hyggelig og gøy. (virker som ikke alle har skjønt det).
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Alle utdrikningslag jeg har vært invitert i de siste årene har ligget på 1000 kr per pers. I tillegg kommer oftest drikke og gave til bruden. For mine nærmeste venninner ville dette vært overkommelig for det som ville blitt en morsom opplevelse også for oss som deltar, men for mer perifere venninner synes jeg dette er alt for dyrt og har ofte meldt avbud pga prisen. Jeg har ikke spesielt dårlig økonomi, men å bruke 1500 på utdrikningslag og så 500-1000 kroner på bryllupsgave synes jeg blir litt voldsomt annet enn for de aller nærmeste..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Her har det gått i 750-1000 kr per pers i de 3 utdrikningslagene jeg har vært med på... litt stramt, men så blir det morro utav det. Denne gangen er jeg gravid og sykemeldt og har sagt jeg vil komme ved middagstider, og spurt hva jeg isåfall skal betale.. Føler meg litt kjip, men formen er jo som den er..
holahopp Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 jeg tar 800kr da er selvfølgelig mat inkludert og drikke fram til middagen.
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Jeg skal holde utdrikningslag til lørdag, det kommer på 1000 kr. Inkludert er mat (middag og lunsj), drikke ( for hele dagen, med og uten alkohol), alt av aktiviteter, drikkepenger for bruden, en felles gave til henne, samt transport. Så man betaler 1000 kr for absolutt alt fra vi møtes kl11 til vi står på torget og er klare for by'n på natta De jeg har vært i selv ligger fra 700 til 1200 kr.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Dere som sier at alt er inkl. Har dere tatt høyde for alkohol? Og i så fall at noen liker øl, noen vin og andre liker gjerne bare smirnoff ice? Jeg har svart dette flere ganger her inne og irriterer meg over det enda; jeg var i utdrikningslag til min nå beste venninne. Det koster enten var det 700 eller 750kr. Hun som arrangerte det holdt en del hemmelig (overraskelse for alle) og hadde kjøpt inn mat til 3x så mange som vi var, og godteri nok til mine barn i 6 mnd til lørdagsgodteri. Den hemmelige aktiviteten falt ikke i smak hos noen, selv ikke bruden + at noen kunne ikke delta. Da synes jeg det er dyrt! Hadde det vært en tur til Danmark, en hyttetur, en tur til en storby så hadde det vært helt verd det, men det var ikke verd pengene og flere var irriterte på det. Inkl. bruden i ettertid. Det er leit! Jeg skal drikkes ut til våren og har sagt at det skal ikke være så dyrt. Alle som vil skal ha råd til å være med. Det er en dag for meg sammen med alle mine venninner, ikke bare de som har litt bedre råd
SmellyCat Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Opp til 1000 kr. Var invitert i ett som koster 2000 en gang, pluss bytur. Det droppa jeg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Jeg arrangerer nå, og har spurt deltakerene i flere mnd var de kunne tenke seg å betale. Ikke en kjeft har svart, så jeg har lagt det på 400,- men da må de kjøpe grillmat selv, så kunne jeg stå for tilbehøret. Når jeg satt en dato for når pengene skulle være inne så avlyste halvparten, og jeg sitter igjen med å betale 3500,- av egen lomme. Dritkult. Jeg hadde glatt betalt 1000 kr om det var en god venn
holahopp Skrevet 5. juni 2012 #12 Skrevet 5. juni 2012 jeg inkludert drikke ja til alle sammen..øl vin og cider..pluss mat har kokk som skal lage mat til oss.pluss to aktiviteter..da syns jeg 800 er greit. drikke til kvelden altså etter middag er ikke inkludert
SmellyCat Skrevet 5. juni 2012 #13 Skrevet 5. juni 2012 Jeg arrangerer nå, og har spurt deltakerene i flere mnd var de kunne tenke seg å betale. Ikke en kjeft har svart, så jeg har lagt det på 400,- men da må de kjøpe grillmat selv, så kunne jeg stå for tilbehøret. Når jeg satt en dato for når pengene skulle være inne så avlyste halvparten, og jeg sitter igjen med å betale 3500,- av egen lomme. Dritkult. Jeg hadde glatt betalt 1000 kr om det var en god venn Wow, det var mye kjipe folk. Jeg skal arrangere utrdrikningslag neste år og kommer til å be alle betale i gooood tid, før jeg bestiller noe, slik at dette ikke skjer. 400kr var jo en rimelig pris også. Kjipt for bruden at så mange avlyser også!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #14 Skrevet 5. juni 2012 Ca 300 kr men den personen det gjelder skal jo ordne med penger sjølv. Selge pølser i ei pølse drakt. Selge kukelusikatter på torge og etc.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juni 2012 #15 Skrevet 5. juni 2012 Jeg arrangerer nå, og har spurt deltakerene i flere mnd var de kunne tenke seg å betale. Ikke en kjeft har svart, så jeg har lagt det på 400,- men da må de kjøpe grillmat selv, så kunne jeg stå for tilbehøret. Når jeg satt en dato for når pengene skulle være inne så avlyste halvparten, og jeg sitter igjen med å betale 3500,- av egen lomme. Dritkult. Jeg hadde glatt betalt 1000 kr om det var en god venn Wow, det var mye kjipe folk. Jeg skal arrangere utrdrikningslag neste år og kommer til å be alle betale i gooood tid, før jeg bestiller noe, slik at dette ikke skjer. 400kr var jo en rimelig pris også. Kjipt for bruden at så mange avlyser også! Ja, veldig kjipe. De sa i fjor at de skulle komme, men avlyste nå etterhvert. Skjønner at det ikke passer dersom man allerede har lagt planer, men man går ikke å venter på at et bedre tilbud dukker opp. 2 av de som sa ja og meldte avbud etter fristen, kommer ikke fordi det blir for langt. Det visste de når de sa ja i fjor høst og, avstanden har ikke blitt noe lengre. De drar gjerne på samme plassen for å drikke seg fulle en lørdag, men ikke for et utdrikningslag. Surt for bruden, og surt for meg..
BellaSuz Skrevet 5. juni 2012 #16 Skrevet 5. juni 2012 Inkl hotell og flybillett kommer utdrikkingslaget jeg skal i på... Damdaradammm...! 2700 kr! Med hotell, gave og reise til bryllupet kommet hele greia på 5000 kr!!! Men jeg må bare, det er til en av mine beste venninner.... med like utgifter til samboeren, så blir det totalt over 10 000 kr. Hårreisende.
*Yuna* Skrevet 5. juni 2012 #17 Skrevet 5. juni 2012 Syns 1000 kr er helt ok hvis det inkluderer mat og diverse aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #18 Skrevet 29. september 2015 Ca 300 kr men den personen det gjelder skal jo ordne med penger sjølv. Selge pølser i ei pølse drakt. Selge kukelusikatter på torge og etc. Sluttet ikke folk med sånn i 1997?Det er så kleint! Anonymous poster hash: bef3b...c06
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. september 2015 #19 Skrevet 29. september 2015 Tråden er moderert for reklame/spam, etter følgende regel: * Spam eller er tulleinnlegg. Profiler/tråder som er opprettet kun til spam og "tull" kan bli slettet uten varsel. UndrendeUllteppe Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #20 Skrevet 29. september 2015 Jeg skal drikkes ut til sommeren og har gitt beskjed til forloveren min at jeg ikke ønsker dyrere enn absolutt Max 1000 per pers. Dette fordi jeg selv nettopp var i et utdrikningslag jeg ikke følte jeg kunne stå over, som kostet 1200 per pers, hvor flesteparten var studenter eller nyetablerte som i tillegg skulle kjøpe gave. Dette inkluderte mat, men ikke drikke... Jeg vil heller at flere skal komme og at vi koser oss og gjør noe som ikke koster så mye, enn at det skal være få gjester som sender meg på dyre og fancy aktiviteter. Anonymous poster hash: e1ea3...947
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #21 Skrevet 29. september 2015 Jeg synes 1000 kr er aaaaalt for mye, og hadde nok meldt avbud. Max 500 kr synes jeg er akseptabelt. Siste utdrikningslag jeg arrangerte (i sommer) kostet 350 per pers. Anonymous poster hash: 75e97...cbc
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #22 Skrevet 30. september 2015 Betalte 1400,- en gang... altfor mye. Men har forstått at i den kretsen så skal det være så fint og flott. Skal gjerne til New York for å kjøpe kjole og diverse. Hadde det vært mitt utdrikningslag så hadde jeg blitt sur på vegne av de som skulle ha vært med. Anonymous poster hash: 3e6d7...835
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #23 Skrevet 28. januar 2016 Utdrikningslag er kipt. Maks 500kr til å lage mat hjemme og medbrakt drikke. Ingen gave utover noe tull til max 200kr Anonymous poster hash: 4a99f...2c1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2016 #24 Skrevet 28. januar 2016 Har vært i to utdrikningslag og vært invitert i tre. Det ene var av den billige varianten.. Tror vi betalte en 2-300 hver. Da var det snakk om middag hjemme hos forlover og et opplegg for brura (spa osv) og ut på byen senere. Andre var litt mer for seg gjort med overnatting på hytte, spa og div + bytur tilslutt. Her betalte vi 500 pr pers. På den siste som jeg var invitert i men droppet tror jeg ble ganske dyrt (var gravid og orket ikke være med) der var det snakk om fallskjermhopping og hotell og lange kjøreavstander.. Lurer på om det var rundt 1500 hver. Det beste var det til 500. Og det synes jeg er innafor. Men ikke mer enn det. Fordi det blir alltid mer utgifter enn man ser for seg. Mat, drikke på byen, kanskje taxi hjem osv. Anonymous poster hash: 09637...3b7
pifi med tre nurk Skrevet 29. januar 2016 #25 Skrevet 29. januar 2016 Ble invitert i et utdrikningslag hvor prisen var 1400, vurderte å ikke bli med da bruden kun er en perifer venninne. Men på grunn av andre omstendigheter Linn eiet uansett ikke bli med og i ettertid hørte jeg at de hadde redusert prisen til under halvparten da flere hadde sagt i fra at det var for dyrt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå