Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Jenta vår er flaskebarn, hun får nå 180 ml pr dag (økte i over i går) og i dag har hun kun spist 3 måltider. Er det veldig lite, eller er det normalen? Spiste 5-6 måltider pr dag når hun fikk 150 ml, derfor jeg lurer.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Jenta her er snart 3 mnd, får samme mengde pr måltid og tar toppen 4 flasker pr dag. Så det kommer nok ann på ungen vil jeg tro
smet Skrevet 5. juni 2012 #3 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Dersom du bruker NAN så står det på pakka hva som er anbefalt mminimum og maks for ulike aldre. 150 mL 5-6 ganger er 750-900 mL, mens 180 mL tre ganger er 540 mL. Det er vel en tommelfingerregel at de skal spise ca 15 % av kroposvekt, altså dersom en veier 4 kg skal man ha ca 600 mL, 5 kg skal ha ca 750 mL. Dersom barnet er fornøyd og legger på seg som det skal er det vel nok. Før meg hørtes det lite ut, men det er fordi gutten min på 7 uker er en matmons og spiser nærmere maks av det anbefalte Endret 5. juni 2012 av apr2012
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #4 Skrevet 5. juni 2012 Dersom du bruker NAN så står det på pakka hva som er anbefalt mminimum og maks for ulike aldre. 150 mL 5-6 ganger er 750-900 mL, mens 180 mL tre ganger er 540 mL. Det er vel en tommelfingerregel at de skal spise ca 15 % av kroposvekt, altså dersom en veier 4 kg skal man ha ca 600 mL, 5 kg skal ha ca 750 mL. Dersom barnet er fornøyd og legger på seg som det skal er det vel nok. Før meg hørtes det lite ut, men det er fordi gutten min på 7 uker er en matmons og spiser nærmere maks av det anbefalte Hun veier 5,5 kg så med andre ord spiser hun jo alt for lite, men får ikke i henne mer enn de 3 flaskene, prøvd å gi henne 1-2 flasker ekstra, men hun vil ikke. Så da får jeg se neste uke da, hvordan vekta ligger ann på kontrollen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #5 Skrevet 5. juni 2012 Det som står på pakken er ikke en anbefaling, men en slags mal, og det er få babyer som følger den. Nærmer hun seg 4mnd? Eller er hun akk blitt 3mnd? Tenker at hun kanskje er lei bare melk og at det snrt r på tide med grøt.. Hvertfall om hun nærmer seg 4mnd. Husker at min var på samme viset, gikk opp i antall ml, men ned i antall flasker. Her endte vi opp med å gi han grøt når han var 3,5mnd. Da i samråd med barnelege og hs. Litt pga at han hadde liten vekt, og siden han nektet å spise så mye mme.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Nærmer hun seg 4mnd? Eller er hun akk blitt 3mnd? Tenker at hun kanskje er lei bare melk og at det snrt r på tide med grøt.. Hvertfall om hun nærmer seg 4mnd. Husker at min var på samme viset, gikk opp i antall ml, men ned i antall flasker. Her endte vi opp med å gi han grøt når han var 3,5mnd. Da i samråd med barnelege og hs. Litt pga at han hadde liten vekt, og siden han nektet å spise så mye mme. Hun har nyerlig blitt 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå