Gå til innhold

Erfaringer med babyer som nattavenner selv selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min (eh...vår) baby er nå blitt 10 måneder og fremdeles ammer jeg henne to ganger per natt. Hun er enormt med vilje, og forsøker jeg å bare gi henne smokken- ja så sier hun KRAFTIG i fra til hun får det som hun vil. Jeg har derfor gitt pupp, og da sovner hun i løpet av 10-15 minutter.

Jeg ønsker ikke be barnefar ta henne da han har epilepsi som blir verre om han ikke sover nok (det er han som er i permisjon nå, så hadde det ikke vært for dette hadde nok han måtte trå til mer). Han vil ikke "bli tatt hensyn til" på grunn av epilepsien, men jeg vil ikke at han skal få anfall. Jeg orker heller ikke skriking flere timer hver natt nå som jeg er tilbake på jobb og har en lederstilling som krever en del.

Derfor: noen som har opplevd at babyen bare slutta å våkne for melk om natten?? I så fall når?

Hun spiser ikke all verdens med fast føde, men en del nå. Det har tatt tid å få henne til å spise såpass som hun gjør nå. Hun har ALDRI godtatt mme overhodet. Vi halvhjertet forsøkt med vann på natta, men som sagt- en liten frøken med MYE vilje som kan være svært stanhaftig. Hun er ca 75 cm og 8,8 kg, så litt lang og slank :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mine tre har nattavvent seg selv da de kom inn på eget rom.

Nummer en og nummer to flyttet da de var +/- en uke unna 2 mnd. Og begge avvente seg selv i løpet av 2-3 netter.

Nummer 3 var en 4 mnd når han flyttet inn på eget rom fast, også han nattavvente seg selv umiddelbart da.

Så her i huset har det kun vært lukten av mamma som måtte bort for at det skulle skje.

Skrevet

Min avvendte seg selv helt. Presset ikke på noe. Først ammet hun 2 ganger om natten, så 1 gang. Når hun var 10-11 mnd begynte hun å sove natten igjennom og ved 14 mnd ville hun ikke ha mere pupp. Veldig greit!! Ikke stress. Ta det i hennes tempo. Når hun spiser godt på dagen kommer hun til å sove natten igjennom.

Skrevet

Vi begynteå gi MME på natten, og tok mindre og mindre pulver i, slik at han ikke ble mett, ergo begynte han å spise mer på dagen.. Til slutt var det bare vann nesten i flasken, og da sluttet han av seg selv...

Anbefales. Null skriking! :)

Skrevet

Alle mine fire barn har sluttet å nattamme helt av seg selv, når de fikk nok mat på dagtid sluttet de å våkne på natten.

En var 8 mnd, en var 9 mnd, en var 11 mnd og siste var 15 mnd da de sluttet våkne om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...