Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Gutten holder på med jeksler og har i den forbinnelse feber, ligger på rundt 38,5 og hopper litt opp og ned. Formen er fin til tross for å være litt mer suttrete enn vanlig. Hadde han hjemme i dag, og da hadde han feber kun på morgen. Sist han fikk jeksler hadde han feber av og på i 3 uker, så lurer derfor på om jeg kan sende han i barnehagen og bare legge stikkpiller i sekken hans hvis det blir for ille? Han er jo ikke smittsom, så ser ingen grunn til reglen om 1 feberfri dag, og kan heller ikke holde han hjemme i flere uker bare på grunn av tenner`, men usikker på hva som egetlig er greit og ikke i en slik situasjon
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 De får ikke feber av tannfrembrudd, men tennene kan muligens bryte frem lettere under feber (fordi epitelet blir mer gjennomtrengelig).
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Da er det jo rart han alltid får feber mens han holder på med tenner, men aldri har andre sykdoms tegn. Men vet det er delte meninger rundt det. HI
Nikamo Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Jeg kan vel mer eller mindre garantere at bhg IKKE synes det er ok at du leverer han med feber, og paracet i sekken...
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Og hvis han har feber er han vel utilpass, og da er ikke barnehagen stedet å være...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Da er det jo rart han alltid får feber mens han holder på med tenner, men aldri har andre sykdoms tegn. Men vet det er delte meninger rundt det. HI Glemte å skrive at jeg er tannlege. Det er sikkert delte meninger, men dette er i alle fall det gjeldende i fagmiljøet. Det kan være mange grunner til at barn har feber, og det sees ofte tannfrembrudd samtidig med feberepisoder, men det er altså antatt at tannfrembruddet følger av feberen og ikke omvendt. Her har også barna hatt "uforklarlige" feberepisoder (dog ikke i forbindelse med tannfrembrudd). Man kan ikke garantere at det ikke er noe smittsomt, og dermed bør de holdes hjemme, bæde for sin egen og andres del. Lykke til, og riktig god bedring!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Gutten min har feber hver gang han får tenner, men jeg tenker også på han når jeg da holder han hjemme fra barnehagen. Er han utilpass og sutrete, har han det best hjemme.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Joda skjønner det ikke er ideelt, men hva skal jeg gjøre om dette drar seg over flere uker som tidligere da? Få sykmelding av legen fordi gutten får tenner? Verken jeg eller pappan har nok sykt barn dager igjen hvis dette tar mer tid enn ut uka, og ikke har vi råd til å være hjemme uten lønn. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå