Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Hvis man vet at de har noe bra å si, så klart. Jeg er som HI i den andre tråden på utkikk etter en annen jobb enn den jeg har nå og søker innimellom på noen jobber. Jeg har ikke lyst til å si noe til sjefen min og vil derfor ikke ha han som referanse, selv om jeg vet at han hadde sagt mye positivt. Jeg har gode attester fra tidligere jobber. Kan jeg bruke kollegaer?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Jeg gjorde det når jeg søkte jobb i staten. Gikk fint det.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Ja bruke noen som har jobbet mye sammen med deg
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Ja bruke noen som har jobbet mye sammen med deg
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har vært referanse for en uten å ha vært sjefen hennes, men jeg hadde jobbet mye mer med henne enn sjefen hadde, så egentlig var det riktigere å ha meg som referanse enn sjefen.
Himmel og hav Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Noen stusser veldig på hvorfor man ikke har en overordnet som referanse, så det kan være greit å forklare hvorfor. Sev har jeg brukt en kollega som referanse i et tilfelle, og det var fordi sjefen vår var alvorlig syk, og derfor utilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har vært referanse for noen på jobb, og har brukt andre på jobbe igjen som referanse. Sjefen var aldri tilstede på "gulvet", og han visste knapt hvem jeg var. Så sluttet han mens jeg var i permisjon, og han nye visste jo hvertall ikke hvem jeg var. Da brukte jeg heller noen som jeg jobbet mye med som referanse.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Ja, jeg har gjort det, og jeg har også vært referanse for en kollega selv. Men da forklarte jeg hvorfor det var slik, at jeg følte denne personen kjente meg best og visste bedre enn sjefen hvordan jeg var å jobbe sammen med.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Du kan jo alltids oppgi kollegaer som referanse, men ofte så vil potensiell arbeidsgiver ha referanse fra en tidligere ledere. Kanskje man kan ha begge deler fra samme arbeidsplass? Der hvor jeg jobber godtar vi ikke bare kollegareferanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå