Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #1 Skrevet 4. juni 2012 Vi må kjøpe ny bil siden vi blir fem i familien, Og det er vi enige om, men vi har ikke råd til den bilen jeg liker ( ikke kjempe dyr, men kjent merke og sikker) Men den mener gubben er for dyr, men i dag har gubben kjøpt ny ( brukt) båt det har vi tydeligvis råd til og legge på mer en det vi var enig om. Lyst til og ............. Hadde jeg hatt pengene selv hadde jeg kjøpt den bilen men det er han som sitter på penga her. Dagens utblåsning:/
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #2 Skrevet 4. juni 2012 Skjønner deg så godt! Hadde nok følt det samme, og det er en grunn til at jeg har lagt opp mitt eget- selv om jeg har samboer. For meg ser det ut som han tenker mer på seg selv og tilfredsstille egne hobbyer istedenfor å ta vare og bry seg om familien!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. juni 2012 #3 Skrevet 4. juni 2012 Hvorfor sitter han på pengene? Har du ikke intekt, så han har hovedinntekten? Fordi om dere "bare" er samboeren, så deler dere vel det økonomiske?! Her har samboeren hovedinntekten, jeg har kun bostøtten, barnetrygden og kontantstøtten (er det det heter når ungen ikke er i bhg?) vi vil helst klare oss uten NAV, så da blir det så samboeren har inntekten her, men alle pengene våre har vi felles bestemmelser over, så klart, han har noe av sin lønning som er kun hans, og det er jo helt rettferdig! Men han går ikke å kjøper ting som vi har avtalt prisen på, han kjøper ikke noe uten at vi snakker om det sammen først, siden vi er samboere/familie. Synes det blir for dumt at han klager på at bilen du mener er best for sikkerheten, er for dyr, for så å gå og kjøpe seg en båt som er høyere pris på enn det dere ble enige i. Joda, hans penger, men om han har inntekten, så bør han jo sette familien fremst. Dere kunne jo sikkert blitt enige om en bil som passet nærmere prisklassen han ønsket, men som fortsatt var like sikker som du ønsket. Kalles å finne kompremiss, ikke gå og trasse ved å kjøpe dyrere båt enn dere ble enige om. Regner med at du vil få en del "hans penger, han bestemmer", "skaff deg jobb og egen inntekt" osv her, er bare slik det er her inne. Men uansett hvem som har inntekten/hoved inntekten, så bør man jo kunne samarbeide som samboere.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #4 Skrevet 4. juni 2012 Er sykemeldt så her har jeg akkurat hver mnd, er den gamle typen ( har bare blitt slik desv. ) Jeg er hjemme med barna han driver firma selv, så da blir det bare slik, men skjønner nå at jeg burde gjort det litt andeledes ja:( Nå kommer jeg til og kreve den bilen, jeg kjører unga overalt, han har firma bil. Vet ikke hva jeg skal si til han når jeg møter han, er redd det kommer til og komme ut ting som ikke blir pent:/
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #5 Skrevet 4. juni 2012 Stakkars deg! Føler med deg. En båt bruker man få måneder i året, bilen skal man kjøre nesten hver dag.... For en prioritering :/ Men det er han som er latterlig. Tror ikke jeg hadde klart å la den gå. Jeg hadde nok brukt hver eneste anledning til å argumentere for hans dårlige prioritering hver gang båten hans kom opp som samtaleemne i sosiale settinger.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #6 Skrevet 4. juni 2012 Vi er gift, Trur ikke han ser den saken akkurat nå, akkurat nå er han en stor egoist, er vanligvis ikke det, men i denne saken så kjenner jeg han ikke igjen. Lurer på om jeg skal begynne og ta betalt for barnepass og vasking av huset vårt.;p Som jeg jeg kan bruke på meg selv, for vi bruker ikke SFO eller bhg akkurat nå siden jeg er hjemme og det tjener vi på. Barnslig men allikavel lyst til og si det til han ;p
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Vi er gift, Trur ikke han ser den saken akkurat nå, akkurat nå er han en stor egoist, er vanligvis ikke det, men i denne saken så kjenner jeg han ikke igjen. Lurer på om jeg skal begynne og ta betalt for barnepass og vasking av huset vårt.;p Som jeg jeg kan bruke på meg selv, for vi bruker ikke SFO eller bhg akkurat nå siden jeg er hjemme og det tjener vi på. Barnslig men allikavel lyst til og si det til han ;p Fikk for meg at du skrev samboer jeg.. Men gift eller ikke, dere skal jo egentlig stå sammen om utgifter. Jeg hadde nok gitt klar beskjed: "Du kjøpte båten, nå kan du kjøpe bilen. Eller så leverer du tilbake båten/selger den videre, og kjøper deg en fin liten robåt" Kanskje han hadde sett hvor tåplig han stiller det hele. Dere har ikke penger nok til en sikker bil å frakte ungene i, men han kan ta seg rå til noe som er bare hans?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 Blei sur selvfølgelig når jeg ikke viste noe ints.ang båten hans, men det dritter jeg nå , er bare så skuffa Unga og han elsker båt, men siden jeg er høygravid og ikke kan kjøre båt i sommer pga av den nyfødte når den kommer blir det sikkert veldig koselig på land:/ Jippi , blir sikkert bedre neste år men ikke i dag. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå