Gå til innhold

Dere som er rammet av streiken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har stenge barnehager/skoler/SFO, hva gjør dere for å få hverdagen til å gå rundt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får 4 timer i minus hver dag,og aner ikke hvordan det skal bli pluss igjen da jeg ikke har muligheter til å jobbe det inn igjen-lite man kan gjre med det..

Skrevet

Streiker selv :P

Skrevet

foreldrene har har gått sammen, og bytter på å ha ungene.. vi er 6 stk fra bhg som passer hverandres unger.. på den måten misser man ikke så mye på jobb..

Skrevet

Endrer litt på arbeidstid, bruker besteforeldre for alt de er verd, slår oss sammen med naboen og noen ganger må ungene bli med på jobb.

Er nødt til å bli litt kreativ, ja ;)

Skrevet

Blir så stresset i hodet at jeg holder på å bli sprø!

I dag jobbet mannen fra 7-9.30, så jobbet jeg fra 10-16. Naboen passet de to minste barna våre mens mannen var på et møte i 1,5 time midt på dagen. Så fulgte mannen den ene sønnen vår på fotballkamp mens jeg fulgte den andre på trening, nå er jeg hjemme med barna mens mannen prøver å ta igjen litt på jobb.

Forrige uke hadde mamma ungene en dag, men hun har jo ikke fri hver dag hun heller.

I morgen må jeg ta fri, onsdag håper jeg selvfølgelig barnehagen er åpen igjen, men er den stengt må vi jobbe noen timer hver...

Skrevet

Er inne på 13. dagen hvor bhg har stengt pga streik... og må ta feriedager.... mannen kan ta hjemmekontor 1 gang i uka.

Kan ikke si jeg støtter streiken så mye lengre heller pga UNIO stats leder Arne Johannessens uttalelser i media. Men men sånn er det.

Bye Bye koselige familieferie jeg hadde sett frem til senere i sommer!

Som er sårt etterlengtet.

Har tre barnehagebarn så er ikke akkurat noen "ferie" å være hjemme alene med dem heller for å si det sånn ..

SURT....

Skrevet

Vi er så heldig at vi har både hjemmeværende besteforeldre og foreldre i gata hvor vi bor som stiller opp for oss. Jeg har selv fri en dag denne uken og tenker å ha 3-4 ekstra barn hjemme hos meg den dagen. Fint å kunne bytte litt på. Snuppsi har også måtte vært med på jobb noen timer, det syns hun egentlig er litt stas. Men jeg håper veldig at streiken er over snart, begynner å bli slitsomt med dette puslespillet som skal gå opp hver dag. Har heldigvis ikke hatt fravær på jobb enda pga streiken. :)

Skrevet

Hadde begge barna hos besteforeldrene i forrige uke- helt til begge tilfeldigvis havnet på sykehus av forskjellige grunner.

Nå er vi 4 mødre på sykehuset jeg jobber på som har barn i ca samme aldre, og vi deler på å ha de etter hvem som har hvordan turnus.

Er det noen som har fri på formiddagen sender jeg til dem, og har jeg fri kommer de til oss. Dette gjør at ingen av oss trenger å ta fri, og jeg har allerede hatt 1 overnatting. Nå er det ikke så kjekkt å ha en turnus-jobb, men barna får nå være veldig sosiale :) Litt slitsomt, men det går hvertfall rundt for alle sammen!

- Ta barna med på jobb om det er mulighet

- La barna være hjemme, men gi dem en telefon så de kan ringe om det er nødvendig

- Avtal med andre foreldre

- Lei inn barnevakt (kanskje noen jenter fra ungd/videreg er interessert i å tjene litt småkroner?

-Besteforeldre

- Søsken

Finnes alltid en måte å gjøre det på, gjelder bare å være litt kreativ istedenfor å være fast bestemt på å holde en bestemt barnevakt. - Og tro meg, barna forteller om de ikke liker barnevakta :P hehe

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han har vært hos bestemor, skal være med pappaen på jobb et par dager og meg et par dager. Alt går :) Om de fortsetter får vi ta fri uten lønn

Skrevet

Her har barnehagen vært stengt siden 29. mai (forrige tirsdag).

Tirsdag og onsdag var frøkna hos svigers. Onsdag kveld tok mamma henne med seg hit og passet henne her hjemme. Alle besteforeldrene bor et par timer vekk, så det er ikke bare-bare å slenge henne inn til noen av dem en formiddag/ettermiddag heller. Det må planlegges!

I dag hadde mamma henne igjen. I morgen jobber jeg 6.30-12.30 (vanlig arbeidstid er 8-16), kommer hjem og samboer drar på jobb kl. 13.

Sånn fortsetter dagene hos oss fram til streiken er slutt (snaaart, håper jeg...).

Sommerferien må nok avlyses her også. Planlagt tur til dyreparken i Borås, men det får bli besøk på åpen gård i nærheten i stedet...

Skrevet

Førsteklassingen klarer seg stort sett greit selv selv om skole og SFO er stengt. Så lenge hun får ha venner på besøk trenger ikke vi voksne gjøre noe serlig i forhold til henne. Femåringen har fortsatt noen timer barnehagetilbud midt på dagen. Mannen tar morgenen og begynner sent på jobb. Jeg begynner tidlig og henter femåringen i barnehagen klokka 15. Dereter er hun hjemme sammen med storesøster i et par timer før jeg er ferdig for dagen (har famamilie tett ved). Slik har vi hatt det i snart 2 uker.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Mine er i skolen, ikke barnehagen. Og her er ikke skolen stengt, men det er SFO. Men det fikser min hjemmeværende svigermor, all ære til henne :).

Skrevet

Mange elever i videregående skole som har fri om dagen, og som sikkert vil tjene noen kroner på å være barnepassere. Ring på hos en naboungdom eller legg det ut på facebook. Bare som et tips.

Skrevet

Sist uke jobbet min samboer ettermiddager, så det gikk fint rundt selvom jeg hadde eksamner og leste til de. Den ene ungen hadde 1dag skole den andre hadde 2* 4timer skole iløpet av uka.

Denne uka er skolen helt steng. Og barnehagen jeg jobber i er også stengt, så jeg er ubetinget permitert.

Begge ukene har ungene hatt tilbud på sfo noen timersbolker her og der, men siden vi får det til å gå rundt uten det så har vi gitt beskjed om at de gir timene videre til noen som virkelig trenger det.

I dag har jeg hatt 4unger og om streiken fortsetter så skal jeg vel ha minst 6 på onsdag. Null problem, alle er skole unger så da er det jo barnemat iforhold til å ha tidligvakt på jobb der jeg kan stå med opptil 12barn under 3år alene i en time om jeg er sikkelig uheldig. Har opplevd å ha 8stk og det gikk helt fint.

Skrevet

Har verken familie eller nettverk som har kunnet passe henne så jeg måtte ta fri fra praksis, er student, og fikk dermed alt for mye fravær slik at praksisen ikke ble godkjent. Veldig surt og trist :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...