Gå til innhold

AAP-penger og Foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har gått på AAP og under graviditeten ble anbefalt fra nav-personalet om å søke til foreldrepenger. Så ble jeg fortalt at av foreldrepenger så skal jeg få utbetalt feriepenger.

Ringte NAV i dag og de mener jeg har blitt feilinformert. Jeg får ingen feriepenger av foreldrepenger siden jeg gikk på aap. Det er utrolig dårlig gjort synes jeg. Slik har jeg mistet engangsstønaden også. Hadde jeg gått på aap penger under graviditeten så hadde jeg fått engangsstønaden. Var hos en navkonsulent som anbefalte om å søke til foreldrepenger.

Hva gjør man, når de forteller så forskjellige forklaringer blandt nav-ansatte. Er så forbanna nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ikke foreldrepenger under graviditeten? Man går fra AAP til foreldrepenger 3 uker før termin, når permisjonen starter. Og det er jo riktig at man skal motta foreldrepenger når man får barn, ikke AAP, for man er jo ikke under tiltak når man har permisjon. Og engangsstønad får man ikke om man har krav på foreldrepenger, noe du har om du har gått på AAP under graviditeten.

Skrevet

dersom du skulle hatt aap under permisjonen din måtte du vært klar til å deltatt på arbeidsrettet tiltak-og dermed måtte du nok igjen ha hatt barnehage/dagmamma-regner ikke med at du ønsket det etter 3 uker??En annen ting er at aap er en begrenset stønad og nå har du på en måte "spart" ett år av den tiden, dersom du har rett på gjennopptak da!

tror nok ikke den informasjonen du fikk var så ille jeg..selv om det er dumt at du er forespeilet feriepenger!

Skrevet

er ikke akkurat mange kronene det hadde blitt uansett for du ville kun fått feriepenger av 12/15 uker og feriepenger av foreldrepenger av aap hadde ikke blitt store summen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...