Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt på jobb med søknadsfrist den 23. Ringte noen dager etter søknadsfristen og etterlyste søkerliste, ble lovet at den skulle bli sendt til meg på onsdag i forrige uke, på link linje med andre søkere. Har per dags dato enda ikke mottatt søkerliste eller hørt noe. Må jeg regne med at jeg ikke en gang ble vurdert som aktuell? (selv om oppfyller kravene og litt til). Bør jeg ringe dem i slutten av uka, eller bare vente på "sorry, en annen ble tilsatt"-brev?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert at søkerlista er utarbeidet enda. jeg ville ha gitt dem litt mere tid. Det kan fort gå 14 dager eller så etter søknadsfristen før man har fått oversikten over søkerne, ihvertfall om det er mange av dem.

Om du bare har tenkt å ringe for å mase eller klage over at du ikke har hørt fra dem enda, så ville jeg ha latt det være. Søkere som blir oppfattet som krevende, negative, masete eller pågående havner fort i bunnen av bunken. Du har allerede ringt og bedt om søkerliste, da bør du bare vente på den, MINST en uke til.

Skrevet

Det er ikke sikkert at søkerlista er utarbeidet enda. jeg ville ha gitt dem litt mere tid. Det kan fort gå 14 dager eller så etter søknadsfristen før man har fått oversikten over søkerne, ihvertfall om det er mange av dem.

Om du bare har tenkt å ringe for å mase eller klage over at du ikke har hørt fra dem enda, så ville jeg ha latt det være. Søkere som blir oppfattet som krevende, negative, masete eller pågående havner fort i bunnen av bunken. Du har allerede ringt og bedt om søkerliste, da bør du bare vente på den, MINST en uke til.

Det jeg også tenkte på å gjøre. Men blir utålmodig. Ut fra det jeg har hørt, er det 3 eller 4 søkere, så kan ikke være fordi de er så mange. Er bare drømmejobben jeg har søkt på, da blir man ekstra "desperat" :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...